مدیرعامل شرکت برق یزد: یزد چهارراه تبادل انرژی الکتریکی است

استان یزد به‌عنوان چهارراه تبادل انرژی الکتریکی با استان‌های اصفهان، کرمان، فارس و خراسان تعامل دارد. این بخشی از صحبت های محمدحسن صباغزادگان مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزد است.

به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، محمدحسن صباغزادگان ، مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزد در نشست مطبوعاتی خود با اصحاب رسانه در آستانه چهلمین فجر انقلاب اسلامی ایران ، گفت: استان یزد به‌عنوان چهارراه تبادل انرژی الکتریکی با استان‌های اصفهان، کرمان، فارس و خراسان تعامل دارد.

وی با بیان این‌که ۷/۹ درصد از مشترکان بزرگ صنعت کشوردر استان یزد مستقر هستند، افزود: تا پایان سال ۹۶ تعداد کل صنایع بزرگ کشور ۳۲۷ مشترک است که از این تعداد ۲۶ مشترک تحت پوشش شرکت برق منطقه ای یزد می باشد.

۲۴۰ مگاوات قرارداد خرید تضمینی برق نیروگاه‌های تولید پراکنده در حال حاضر

وی در ادامه با اشاره به مزیت احداث نیروگاه‌های تولید پراکنده از جمله: کاهش تلفات و جلوگیری از توسعه بیش‌ازحد تجهیزات شبکه برق، اظهار داشت: با حمایت‌های صورت گرفته، با ۲۶ شرکت، ۲۴۰ مگاوات قرارداد خرید تضمینی ۵ ساله منعقدشده که از این میزان؛ ۱۳۹ مگاوات در مدار بهره‌برداری قرارگرفته است

مهندس صباغزادگان با اشاره به این‌که بیش از ۷۳ درصد انرژی الکتریکی استان در بخش صنعت مصرف می‌شود، افزود: تولید خالص در نه ماهه اول سال جاری، ۱۱ میلیارد و ۲۲۸میلیون کیلووات ساعت بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۳/۴ درصد رشد داشته است.

وی همچنین رشد مصرف کل انرژی استان را ۱۲ درصد ذکر کرد و گفت: مصرف انرژی ۹ ماهه اول سال ۹۶، به میزان ۶۵۲۵ میلیون کیلووات ساعت بوده و در مدت مشابه سال جاری این مقدار به ۷۳۰۸ میلیون کیلووات رسیده است.

رشد ۱۵ برابری فروش انرژی استان یزد از سال ۵۷ تاکنون

این مقام مسئول در صنعت برق یزد، مصرف انرژی استان را ۱۶۸ میلیون کیلووات ساعت در سال ۵۷ با رشد ۵۰ برابری بیش از ۸ میلیارد و ۴۲۸ میلیون کیلووات ساعت در سال ۹۶ عنوان کرد.

صباغرادگان اضافه کرد: پیک نیاز مصرف استان در ابتدای انقلاب اسلامی ۴۵ مگاوات بود که این میزان با رشد ۳۱ برابری به ۱۴۰۸ مگاوات در سال ۹۶ رسید.

وی همچنین خاطرنشان کرد: پیک نیاز مصرف استان ۱۱ تیرماه ۹۷ ساعت ۱۳:۰۶ به ۱۵۳۸ مگاوات رسید که نسبت به پیک‌بار سال گذشته ۹/۲ درصد رشد داشته است و پیش‌بینی می‌شود در سال ۹۸ این عدد به ۱۷۰۰ مگاوات برسد.

رتبه اول استان یزد در توسعه نیروگاه‌های خورشیدی

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزد با بیان این‌که استان یزد برای احداث نیروگاه‌های فتوولتاییک با داشتن بیش از ۳۳۰ روز آفتابی در سال و شبکه الکتریکی مناسب پتانسیل بالایی دارد، اظهار داشت: فرصت مناسبی برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در این بخش در استان فراهم شده است.

مهندس صباغزادگان افزود: ۴۱ شرکت خصوصی با مشارکت شرکت‌های خارجی در مراحل مختلف اخذ مجوز برای احداث نیروگاه خورشیدی هستند که از این تعداد ۲۳ شرکت، ۳۴۵ مگاوات قرارداد خرید تضمینی برق تجدید پذیر با سازمان ساتبا (انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی ایران) را منعقد کرده‌اند.

صباغزادگان با اشاره به رتبه اول استان یزد در دارا بودن نیروگاه‌های خورشیدی در حال بهره‌برداری کشور، افزود: ۷ شرکت با ظرفیت ۵۸/۵ مگاوات برق خورشیدی در مدار بهره‌برداری هستند و پیش‌بینی این ظرفیت تا پایان سال ۹۷ به ۷۰ مگاوات افزایش یابد.

۱۶/۷ میلیارد تومان پروژه‌های آماده بهره‌برداری در دهه فجر سال جاری

وی مجموع پروژه‌های بهره‌برداری شده از ابتدای سال ۱۳۹۷ را ۱۲ پروژه با اعتبار ۳۱۵ میلیارد تومان بیان کرد و گفت: سهم سرمایه‌گذاری دولتی ۸۵/۵ میلیارد تومان و بخش خصوصی ۲۳۰ میلیارد تومان است.

صباغزادگان ، مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزد در پایان به پروژه‌های بهره‌برداری شده بخش دولتی در سال ۹۷ اشاره و تصریح کرد: پروژه توسعه بخش ۶۳ به ۲۰ کیلوولت پست شهرک فولاد با اعتبار ۱۰/۲ میلیارد تومان و بخش اول پروژه افزایش ظرفیت هادی خطوط ۶۳ کیلوولت با اعتبار ۶/۵ میلیارد تومان از پروژه‌های آماده بهره‌برداری در دهه فجر سال جاری است.

منبع موج نیوز
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;