دولت و بخش خصوصی؛ رقیبانی از جنس تجدیدپذیر

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به نیاز سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیارد تومانی در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر گفت: اگر دولت خود را رقیب بخش خصوصی نبیند، می‌توان امیدوار بود که این سرمایه‌گذاری صورت گیرد.

به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، دکتر بهروز نعمتی در شانزدهمین کنگره مهندسی شیمی ایران که در دانشگاه امیرکبیر برگزار شد، با بیان اینکه موضوع انرژی‌های تجدیدپذیر از دهه هفتاد مطرح شد،‌ افزود: موضوع انرژی‌های تجدیدپذیر متاسفانه به دلیل فشار مشکلات متعدد خیلی دیر به ثمر نشست، ولی در سال ۹۴ با طرح وزارت نیرو، قانون حمایت از انرژی‌های تجدیدپذیر در مجلس کلید خورد و مجموعه‌های فعال در حوزه انرژی‌های نو به خوبی کار خود را در این زمینه آغاز کردند.
وی ظرفیت نیروگاهی کشور را ۷۹ هزار مگاوات دانست و ادامه داد: از این میزان ظرفیت حدود ۷۴۰ مگاوات آن از محل انرژی‌های تجدیدپذیر تامین شده است که با زحمات زیاد به نتیجه رسیده است.
نعمتی یادآور شد: این پیشرفت حاصل مدیریت یکپارچه و پیش‌بینی سیاست‌گذاری‌های ضروری است؛ اما هنوز به سرمایه‌گذاری ۱۰ هزار میلیارد تومانی نیازمندیم که با ورود این امر محقق خواهد شد و دانشگاه امیرکبیر می‌تواند پیوند دهنده و موتور محرک این امر باشد.
عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بر اساس برنامه پنج ساله ششم ۵ هزار مگاوات برق از محل انرژی‌های تجدید پذیر تامین شود، اظهار کرد: برای تحقق این هدف نیاز است تا همه اندیشمندان مشارکت داشته باشند.
نعمتی ضمن تاکید بر ضرورت ارتباط مجموعه‌های علمی و بخش خصوصی و دانشگاه‌ها در این حوزه، گفت: اگر فضا برای بخش خصوصی در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر فراهم شود، می‌تواند با مشکلات کمتری سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیارد تومانی این حوزه تامین شود، مشروط بر آنکه دولت خود را رقیب بخش خصوصی نبیند.
وی با بیان اینکه متاسفانه از سرمایه‌های علمی دانشگاه‌ها حداقل استفاده ممکن صورت می‌گیرد، خاطر نشان کرد: در شرایط فعلی که معضلات بزرگی در کشور وجود دارد، از ظرفیت‌های دانشگاه‌ها کمتر استفاده شد.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;