محاسبه آنلاین سنوات نظام مهندسی

این محاسبه گر جهت کمک به متقاضیان شرکت در آزمون طراحی شده است تا به راحتی سنوات افراد جهت شرکت در آزمون های نظام مهندسی تعیین گردد. تاریخ دقیقا از روزی شروع می‌شود که در مدرک فارغ التحصیلی شما (مدرک دائم یا موقت) ثبت شده است و به عنوان تاریخ دریافت مدرک عنوان گردیده است.
به گزارش تاسیسات نیوز، با توجه به جدول سنوات که از تاریخ دریافت مدرک تحصیلی تا تاریخ آزمون نظام‌مهندسی (نه تاریخ ثبت‌نام) محاسبه می‌شود، برای مدرک کارشناسی ۳ سال، کارشناسی ارشد ۲ و دکتری ۱ سال از زمان دریافت مدرک تحصیلی باید گذشته باشد.
برای داوطلبان کارشناسی ناپیوسته، هر ۵ سال فاصله بین مدرک کاردانی و کارشناسی معادل یک سال کارشناسی در نظر گرفته می‌شود. مثلاً فردی در شهریور ۹۳ مدرک کاردانی و در مرداد ۹۶ مدرک کارشناسی خود را اخذ کرده باشد، بین دو مدرک کاردانی و کارشناسی ۳۵ ماه فاصله بوده که تقسیم بر ۵ شده و برابر ۷ ماه کارشناسی می‌گردد. یعنی به جای اینکه ۳ سال (۳۶ ماه)، کافی است ۲۹ ماه از تاریخ اخذ مدرکش گذشته باشد.
توجه: سوابق کاردانی برای آزمون نظام‌مهندسی به‌غیراز رشته عمران (محاسبات)، در صورت هم رشته بودن با رشته آزمون، از تاریخ اخذ مدرک کاردانی تا زمان اخذ مدرک مهندسی به ازای هر ۵ سال کامل یک کامل و حداکثر دو سال به سنوات مهندسی اضافه خواهد شد. در صورت هم رشته بودن سنوات کاردانی قابل‌محاسبه برای آزمون مهندسی نمی‌باشد به‌عنوان مثال سنوات کاردانی رشته نقشه‌برداری قابل‌محاسبه برای آزمون عمران و سنوات کاردانی رشته عمران قابل‌محاسبه برای آزمون نقشه‌برداری نمی‌باشد.
توجه ۱: سنوات کاری کاردانی از فارغ‌التحصیلی کاردانی تا فارغ‌التحصیلی کارشناسی می‌باشد.
توجه ۲: سنوات کاری کاردانی برای آزمون محاسبات عمران و طراحی معماری محسوب نمیشود.
آیا برای سنوات سوابق کار حرفه‌ای داشتن بیمه الزامی است؟
خیر، صرفاً گذشت مدت‌زمان ذکر شده در سنوات کفایت خواهد کرد.
یک مثل برای تعیین سنوات کامل:
سنوات کاردانی (درصورت وجود): یک پنجم فاصله صدور مدرک کاردانی تا صدور مدرک کارشناسی= A
سنوات کارشناسی: فاصله صدور مدرک کارشناسی تا ۱۲ شهریور ۹۵= B
بنابراین در صورتیکه مجموع دو عدد A و B دقیقاً معادل ۳ سال (۳*۳۶۵روز) باشد، داوطلب مجاز به شرکت در آزمون خواهد بود. سنوات کاردانی حداکثر معادل ۲ سال قابل محاسبه می‌باشد.
تذکرات مهم:
سنوات مدرک کاردانی فقط در صورتی ملحوظ می‌گردد که عنوان آن با عنوان مدرک کارشناسی یکسان باشد. (به عنوان مثال سنوات کاردانی رشته نقشه برداری قابل محاسبه برای آزمون عمران و سنوات کاردانی رشته عمران قابل محاسبه برای آزمون نقشه برداری نمی‌باشد)
تاریخ مندرج در مدرک تحصیلی ملاک عمل می‌باشد
سنوات کاردانی جهت شرکت در آزمون معماری (طراحی) و عمران (محاسبات) محاسبه نمی‌گردد.
تاریخ سه سال دقیقا از روزی شروع می‌شود که در مدرک فارغ التحصیلی شما (مدرک دائم یا موقت) ثبت شده است و به عنوان تاریخ دریافت مدرک عنوان گردیده است. پایان این سه سال تا روز برگزاری آزمون خواهد بود.
با توجه به این موضوع لازم است به این نکته مهم توجه داشته باشید:
دریافت پروانه اشتغال، یعنی مجوز فعالیت حرفه‌ای شما در حوزه مهندسی! روند دریافت این مجوز حدود ۱ سال زمان می‌برد. پس دقت داشته باشید که اگر قصد دارید که در حوزه مهندسی فعالیت حرفه‌ای و کسب درآمد از این طریق را آغاز کنید، باید سریع‌تر پروانه اشتغال خود را دریافت نمائید.
آزمون نظام مهندسی معمولا سالانه در دو نوبت برگزار می‌شود که یک نوبت آن در نیمه اول سال، و نوبت دیگر در نیمه دوم سال می‌باشد.
پس تا حد ممکن روند فعالیت‌ها و امور دانشجویی خود را زودتر تکمیل کنید و مدرک فارغ التحصیلی خود را دریافت کنید تا محاسبه سنوات سالانه شما آغاز گردد. بعضی از افراد که در شرف پایان تحصیلات خود هستند، به دلایل مختلفی دریافت مدرک را به تاخیر می‌اندازند، غافل از اینکه این تاخیر به منزله تاخیر در دریافت پروانه اشتغال و به تبع آن تاخیر در شروع کسب و کار حرفه‌ای خود می‌باشد.
برای راحتی کاربران محاسبه گر آنلاینی جهت کمک به متقاضیان شرکت در آزمون طراحی شده است تا به راحتی سنوات افراد جهت شرکت در آزمون های نظام مهندسی تعیین گردد. از لینک زیر وارد شوید و سنوات خود را بصورت دقیق محاسبه نمایید:
لینک محاسبه آنلاین سنوات نظام مهندسی (کلیک نمایید)
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;