مجموعه برای تحقق صادرات خدمات فنی و مهندسی

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از روابط عمومی شورای مرکزی ، میر محمد سید هاشمی، رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل گفت: اکنون صادرات خدمات فنی و مهندسی، نه بعنوان یک انتخاب بلکه بعنوان یک الزام مطرح است و در شرایط فعلی اقتصاد کشور بعنوان یک اقدام موثر در راستای کاهش بیکاری در میان جامعه مهندسین نیاز به توجه جدی دارد و نخستین و مهم‌ترین مساله در این مسیر ارتقای تعامل با کشورهای همسایه می باشد. چرا که ارتقای روابط منجر به توسعه صادرات کالا و خدمات فنی و مهندسی می شود.




نیاز صادرات خدمات فنی و مهندسی به حمایت دولت

 

این مقام مسول با اشاره به پیش شرط های مهم در زمینه صدور خدمات فنی و مهندسی افزود: ابتدا چالش های موجود در این مسیر یعنی مسئله ضمانت نامه های بانکی و ارتباطات مالی در سطح بین‌الملل، مسائل سیاسی بویژه در کشورهای منطقه خاورمیانه حل و دوباره جوایز صادراتی احیا گردد تا بدنبال آن مهندسین و شرکت های ایرانی فعال در بخشهای مختلف بتوانند با آسودگی خاطر نسبت به فعالیت فنی و مهندسی در کشورهای دیگر اقدام کنند.

 

 

 

وی با اشاره به اهمیت صدور خدمات فنی و مهندسی در اقتصاد کشور و توانایی شرکت‌های داخلی در اجرای این امور گفت: ایران ظرفیت بالقوه برای صدور خدمات فنی مهندسی به تمام کشورها دارد.

 

 

 

سید هاشمی با اشاره به استعداد سازمان نظام مهندسی ساختمان بیان کرد: سازمان نظام مهندسی از ظرفیت خیلی بزرگی برخوردار است و باید از این ظرفیت در خارج از کشور استفاده گردد.

 

 

 

رئیس سازمان نظام مهندسی اردبیل ادامه داد: امروز ظرفیت خیلی بزرگی از نیروهای ارزشمند و توانمند فارغ‌التحصیل دانشگاهها و دارای تجربه در شرکتهای فنی و مهندسی در سازمان نظام مهندسی ساختمان وجود دارد که باید این ظرفیت را در خارج از کشور مورد استفاده قرار گیرد.

 

 

 

وی با بیان اینکه با توسعه صادرات خدمات فنی و مهندسی میزان اشتغال و تولید نیز افزایش می‌یابد، افزود: لازم است به مساله‌ صادرات و توسعه بازارهای جدید توجه بیشتری شود.

 

 

 

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل اظهار داشت: باید با تکیه بر ظرفیت مهندسین جوان، توانمند و حرفه‌ای داخلی، پروژه هایی با کیفیت بالا را در زمان مناسب انجام دهیم تا پیمان کاران ایرانی بعنوان یک گزینه مطرح و خوب برای فعالیت در خارج از کشور شناخته گردند.

 

 

سید هاشمی در ادامه خاطر نشان کرد: ارایه قیمت های مناسب با درنظر گرفتن کلیه موارد کیفی پروژه بعنوان یکی از شاخص های مهم می باشد که می توان به واسطه آن پروژه های بین‌المللی را مدیریت کرد.



 

وی عنوان کرد: سازمان نظام مهندسی ساختمان با توجه به منابع انسانی وسیع، بهترین مجموعه برای تحقق صادرات خدمات فنی و مهندسی است، چون اجبارها و ضرورتها در این سازمان بیش تر مستتر است و انرژی اولیه را به آن می دهد.
این مقام مسئول ادامه داد: براین باوریم با صدور خدمات فنی و مهندسی بخش اعظمی از مهندسان بیکار صاحب درآمد پایدار خواهند بود.




شرکت‌های داخلی از توانایی بالایی در صادرات خدمات فنی برخوردار هستند

 

سید هاشمی با اشاره به اهمیت صدور خدمات فنی و مهندسی در اقتصاد کشور و توانایی شرکت‌های داخلی در اجرای این امور گفت: خوشبختانه شرکت‌های داخلی از توانایی بالایی در صادرات خدمات فنی برخوردار هستند و تا امروز خدمات خوبی را در کشورهای خارجی ارایه داده‌اند.

 

 

 

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل در پایان سخنان خود اظهار داشت: امروزه بر اساس نیاز، تعداد بسیاری از شركت های مهندسی مشاور و پیمانكار استراتژی های خود را مجددا تعریف نموده، سازمان و تشكیلات خود را دوباره طراحی كرده و با تجدید نظر در پروسه های كاری تلاش می نمایند تا شرایط و وضعیت خود را برای انجام پروژه های فنی مهندسی در خارج از كشور با معیارهای جهانی تطبیق داده و آماده رقابت در صحنه بین المللی گردند.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;