مبدل های کاتالیتیک دینامیک

به گزارش تاسیسات نیوز، کاهش انتشار آلاینده های خودروها و اجرای استانداردهای سخت گاز اگزوز، چالش های مهمی در زمان ساخت مبدل های کاتالیتیک به شمار می آیند. یک مفهوم جدید می تواند به تصفیه کارامد گازهای اگزوز بعد از استارت سرد موتورها و در ترافیک های شهری و نیز کاهش مصرف فلزات گران کمک کند.

 

 

 

مبدل کاتالیزوری یک خودرو، مونوکسید کربن سمی (CO) را به دی اکسید کربن غیرسمی (CO2) تبدیل می کند و شامل سریم (Ce)، اکسیژن (O) و پلاتینیوم (Pt) می شود.

 

 

 

این مبدل بر اساس فعل و انفعال بین پلاتینوم و ناقل اکسید سریوم برای کنترل فعالیت کاتالیزوری با تغییرات کوتاه مدت حالت کاری موتور است.

 

 

 

پلاتینوم با بهره گیری از ویژگی های کاتالیزوری خوب، اغلب در مبدل های کاتالیزوری وسایل نقلیه مورد استفاده قرار می گیرد. حدود 60 درصد تجارت پلاتینوم اروپا برای این منظور استفاده می شود.




با استفاده از یک مبدل کاتالیزوری اکسیداسیون دیزل (DOC)، که در آن پساسوخت هیدروکربن ها و مونوکسید کربن انجام می شود، دانشمندان موسسه فناوری کارلسروهه (KIT) و شرکای آنها دریافتند اندازه ذره و حالت اکسیداسیون جزء پلاتینوم را می توان اصلاح کرد. واکنش های بین ماده ناقل و فلز به کار رفته نقش مهمی بازی می کند.




نتایج یک سطح مبدل کاتالیزوری بسیار پویا را منعکس می کند که بسیار حساس به اثرات خارجی مثل ترکیب گاز اگزوز واکنش می دهد. محققان راه های استفاده از این دینامیک ها برای بهبود مبدل های کاتالیزوری را ارایه می کنند.

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;