ما و مالیات – 7

حسین بادامی

 

کارشناس امور مالیاتی

به گزارش تاسیسات نیوز، هفتمین قسمت مقاله ما و مالیات را میخوانید:


این مالیات بر عهده دریافت‌کننده وجه بوده، ولی از سوی پرداخت‌کننده وجه می‌بایست کسر شود. در صورت عدم کسر این مبلغ، در زمان رسیدگی این سه درصد به همراه جرائم متعلقه محاسبه و از شما دریافت خواهد شد.




لذا مؤدیان می‌بایست دقت نمایند در هر موردی که برای ارائه خدمات از فردی (حقیقی یا حقوقی درخواست کار نمودید می‌بایست 3% حتماً کسر و پرداخت شود.

 

 

این مورد در حساب‌های درآمدی شما نیز به‌طور عکس صادق است. به این شکل که مثلاً وقتی خدماتی برای شرکتی انجام می‌دهید و درآمد شما به‌صورت ارائه خدمات است، گیرنده خدمات شما می‌بایست 3% از درآمد شمارا کسر و به‌حساب اداره دارایی واریز و فیش آن را به شما ارائه بدهد.




در زمان رسیدگی مالیاتی ، این فیش‌ها به‌عنوان علی‌الحساب پرداختی از بدهی مالیاتی شما کسر خواهد شد. لذا دریافت این فیش‌ها را در طی سال جدی بگیرید تا در زمان رسیدگی ، بتوانید به‌عنوان اعتبار مالیاتی از آن استفاده کنید.




دقت نمایید که این مالیات علی‌الحساب بوده و برای تسویه‌حساب قطعی شما لحاظ نمی‌شود. به‌عنوان‌مثال اگر صد ریال درآمد و سه ریال فیش مالیات تکلیفی مکسوره داشته باشید و در زمان رسیدگی درآمد شما 150 ریال و مالیات متعلقه 10 ریال محاسبه گردد، سه ریال فیش‌های پرداختی از بدهی شما کسر شده و می‌بایست 7 ریال مابقی را پرداخت و تسویه نمایید.



•نکته: در قانون مالیات‌های جدید از ابتدای سال 1395 این بند حذف‌شده و مالیات تکلیفی وجود ندارد. لیکن برای عملکرد سال 94 همچنان لازم‌الاجرا بوده و فیش‌های آن باید ارائه شود.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;