ما و مالیات – 127

حسین بادامی

کارشناس امور مالیاتی

پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در گزارش نظارتی از عملکرد دولت در کاهش رتبه ایران در گزارش انجام کسب وکار بانک جهانی در سال ۱۳۹۵، عملکرد دولت در این زمینه را ضعیف ارزیابی کرد، اما در آخرین گزارش وزارت امور اقتصادی و دارایی در این مورد که در تیرماه ۱۳۹۶ منتشر شد مجددا ادعایی مبنی بر تاثیر ۶۳‌درصدی عملکرد دولت در بهبود ۳۲ رتبه‌ای ایران طی سال‌های ۲۰۱۷-۲۰۱۳ مطرح شد که صحت این ادعا به‌دقت در این گزارش ارزیابی و راستی‌آزمایی شده است.


مشاغل پردرآمد در گزارش مجله فوربس


سال گذشته مجله فوربس در گزارشی بر اساس شرایط کار،‌ درآمد، آینده شغلی، استرس شغلی و رده‌بندی مشاغل در میان جدول‌های گرایش،‌ فهرست ۱۰ شغل پردرآمد را منتشر کرد. براساس این گزارش، رتبه دهم در این جدول، داروسازی است با درآمد سالانه بیش از ۱۲۰‌هزار دلار.


رتبه نهم به کنترل‌کننده‌های ترافیک هوایی در فرودگاه‌ها رسیده است که در سال ۱۲۲‌هزار دلار درآمد دارند. همچین با شغل تحلیل داده، درآمد فرد می‌تواند ۱۲۴‌هزار دلار در سال باشد. ششمین شغل این جدول، ارتودنسی است با درآمد نزدیک به ۱۲۹‌هزار دلار. رشته مهندسی پالایش، ‌درآمد ۱۳۰‌هزار دلاری به‌دنبال دارد.


شغل دندانپزشکی هم ۱۴۶‌هزار دلار درآمد دارد. مدیران اجرایی ارشد شرکت‌ها نیز می‌توانند تا ۱۷۳‌هزار دلار پول در بیاورند.


سومین شغل در میان پردرآمدترین‌ها پزشکی عمومی است با درآمد سالانه ۱۸۰‌هزار دلار،‌ روانشناس‌ها تا ۱۸۱‌هزار و ۲۰۰ دلار در سال در می‌آورند، اما پردرآمدترین شغلی که در آمریکا می‌توان داشت، جراحی است،‌ که با فاصله بسیار زیاد از مشاغل دیگر،‌ سالانه تا ۳۵۲‌هزار دلار درآمد دارد.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;