لوله کشی ایران تا اروپا

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا، ایران عظیم ترین کشور گازی جهان قادر است  گاز به اروپا را از طریق خط لوله و ال‌ان‌جی صادر کند.

 

دبیرکل مجمع کشورهای صادرکننده گاز گفت: به‌عنوان یک کارشناس فکر می‌کنم که ایران به‌صورت بالقوه توان صادرات به هر دو شیوه معمول را داراست؛ به‌طوری که هم می‌تواند گاز را از طریق خط لوله صادر و هم قادر است از ال‌ان‌جی استفاده کند.



محمدحسین عادلی ، درخصوص چشم‌انداز گاز ایران، با تاکید بر اینکه به‌عنوان یک کارشناس سخن می‌گوید، خاطرنشان کرد: گزینه‌های صادرات گاز از طریق خط لوله برای ایران صرفا به یک خط لوله محدود نمی‌شود، بلکه می‌تواند گزینه‌های متعدد ارسال گاز از مسیر خط لوله را دنبال و هم از ال‌ان‌جی استفاده کند.



وی ادامه داد: ایران، از ذخایر مناسب گازی در جهان برخوردار بوده و پتانسیل زیادی برای حضور در بازارهای جهانی داراست.



عادلی پیش از این درخصوص برگزاری اجلاس سران GECF (کشورهای صادرکننده گاز) در تهران گفته بود: حضور مقامات ارشد 18 عضو این مجمع در اجلاس تهران قطعی شده است.



دبیرکل مجمع کشورهای صادرکننده گاز تاکیده کرده بود: اجلاس آتی سران جی‌ای‌سی‌اف که قرار است در تهران برگزار شود به دلیل حضور سران و بالاترین مقامات سیاسی کشورهای صادرکننده گاز و رونمایی از دو سند مهم گازی، اهمیتی ویژه دارد.



سران 18 کشور عضو جی‌ای‌سی‌اف که به‌عنوان غول‌های گازی دنیا به شمار می‌آیند، در دوم آذر (بیست و سوم نوامبر) برای شرکت در اجلاس مجمع کشورهای صادرکننده گاز به تهران می‌آیند.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;