لزوم تصمیم واحد مجلس برای اجرای «تعارض منافع» در تمامی صنف‌ها

نماینده مردم نطنز در مجلس و عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی خواستار ورود پارلمان برای اتخاذ تصمیمی واحد درباره اجرای «تعارض منافع» در تمامی صنف‌ها شد.
رحمت اله فیروزی پور بادی در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با اشاره به در پیش بودن انتخابات هیات مدیره سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان در سراسر کشور، ابراز امیدواری کرد که همه مهندسین کشور در این انتخابات، مشارکت خوب و فعالی داشته باشند.
وی، چندین نکته را پیرامون بخشنامه اخیر وزارت راه و شهرسازی درباره موضوع «تعارض منافع» متذکر شد و افزود: این دستورالعملی که اخیرا توسط وزیر وقت راه و شهرسازی ابلاغ شده، همواره مورد بحث بوده است.
عضو کمیسیون عمران مجلس اظهارداشت: دستور آقای وزیر درصورت انطباق با قانون و پس از بررسی در شورای انتظامی قابل اجرا خواهد بود
وی در عین حال با بیان اینکه امروز ما موضوع تعارض منافع را در همه صنف‌ها داریم، تصریح کرد: اگر قرار است این اتفاق بیفتد و این محدودیت‌ها ایجاد شود، باید در همه صنوف انجام شود.
فیروزی پور بادی در ادامه خواستار ورود مجلس شورای اسلامی برای اتخاذ تصمیمی واحد درباره اجرای «تعارض منافع» در تمامی صنف‌ها شد و خاطرنشان کرد: نیاز است که پارلمان با استفاده از نظرات همه بخش‌ها، یک تصمیم واحدی در این باره بگیرد و همه مجموعه هایی که نظام صنفی دارند، مشمول این مصوبه شوند.
وی گفت: موضوع «تعارض منافع» که قرار است در نظام مهندسی اجرا شود، باید به همه صنف ها از جمله انجمن نظام پزشکی سرایت کند، ضمن اینکه لازم است در ابتدا مراحل قانونی را طی کند و مراجع ذیربط قانونی آن را بپذیرند.
عضو کمیسیون عمران مجلس درباره چگونگی نظارت پارلمان بر انتخابات نظام مهندسی اظهارداشت: نظارت به این شکل خواهد بود که هم شامل نظارت عام، هم شامل ثبت نام و هم شامل اجرای انتخابات می‌شود.
فیروزی پور بادی تاکید کرد: باید برای صلاحیت کسانی که قرار است در هیات مدیره سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان سراسر کشور عضو شوند، حداقل مراجع قانونی نظر دهند تا این اشخاص سوء سابقه ای نداشته باشند. وی ادامه داد: انشاالله بعد از طی این مراحل، آدم‌هایی شایسته مطرح شوند تا بتوانند به صورت قانونی، متعهدانه وظایفشان را انجام دهند.
از عضو کمیسیون عمران مجلس در پایان سئوال شد که آیا اصلاحیه قانون نظام مهندسی ساختمان در دستور کار قرار دارد؟ خاطرنشان کرد: اگر سازمان نظام مهندسی ساختمان طرح و برنامه ای در این باره دارد، به این کمیسیون ارائه کند تا برای بررسی‌های بیشتر در دستور کار قرار گیرد. البته مجلس ضرورتی درباره اصلاح قانون نظام مهندسی ساختمان احساس کند، قطعا این کار را خواهد کرد.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;