قطع گاز پتروشیمی خراسان

به گزارش تاسیسات نیوز، حسن میربلوکی، مدیرعامل شرکت گاز خراسان‌شمالی گفت: با توجه به بارش برف و برودت هوا، گاز مجتمع پتروشیمی استان و همچنین سوخت کارخانه سیمان و کارخانه قند نیز قطع شده است، بنابراین مردم در مصرف گاز صرفه جویی کنند.مدیر روابط عمومی مجتمع پتروشیمی خراسان نیز گفت: قطع گاز پتروشیمی خراسان موجب بالا رفتن استهلاک این مجتمع می‌شود.




حسین صفاری افزود: میزان استهلاک دستگاه‌های این مجتمع زمانی که به‌صورت مداوم در حال کار کردن هستند بسیار کمتر از زمانی است که به‌صورت مداوم از چرخه تولید، خارج و دوباره وارد مدار می‌شود.





ایسنا گزارش می دهد، از سوی دیگر قطع گاز این مجتمع چیزی جز کاهش تولید محصولات صادرات محور را به ارمغان نخواهد آورد. وی با بیان اینکه این مجتمع توانست طی چند سال اخیر میزان تولید خود را به بیش از میزان پیش‌بینی شده برساند، اظهار کرد: با روند به وجود آمده در زمستان سال جاری ممکن است به این هدف نرسیم.





صفاری با اشاره به اینکه 50 درصد از محصولات تولیدی در این مجتمع صادرات محور است، تصریح کرد: در ابتدای سال جاری این مجتمع به دلیل اوورهال حدود یک ماه از چرخه تولید خارج شد که این امر تاثیر چشمگیری در کاهش صادرات این استان گذاشت.





وی در پاسخ به این سوال که آیا با قطع شدن گاز این مجتمع توزیع کالا نیز متوقف شده است، توضیح داد: این مجتمع از طریق کالاهای ذخیره شده در انبارها به وظایف داخلی خود انجام می‌دهد اما اگر روند قطع شدن گاز این مجتمع ادامه یابد، ذخایر نیز به پایان خواهد رسید.





صفاری تاکید کرد: در سال گذشته نیز گاز این مجتمع در این مقطع قطع شد، اما وضعیت سال جاری بحرانی‌تر است چرا که در زمستان امسال در دو بازه زمانی این وضعیت رخ داده است.




گاز رسانی به استان‌های شمالی در بهترین شرایط قرار دارد



به گزارش شانا، روز گذشته سخنگوی شرکت ملی گاز ایران از ثبت مصرف ٥٢٨ میلیون و ٥٠٠ هزار متر مکعب گاز در کشور در روز جمعه خبر داد و گفت: از بحران عبور کردیم. مجید بوجار زاده که روز گذشته به همراه حمیدرضا عراقی، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در استان مازندران حضور داشت با بیان اینکه گازرسانی به شهرهای استان‌های شمالی کشور در بهترین شرایط ممکن قرار دارد، تاکید کرد: فشار گاز در استان مازندران هم‌اکنون ٦٠٠ پی‎سی‎آی (پوند بر اینچ مربع) است که بسیار مطلوب است.





بوجار زاده تصریح کرد: محدودیت گاز‌رسانی به برخی از بخش‌های استان مازندران نیز تا دو روز آینده برطرف می‌شود. سخنگوی شرکت ملی گاز ایران، مقدار مصرف گاز در استان‌های مازندران و گلستان را در دو روز گذشته به ترتیب ٢٨ و ١٢ میلیون مترمکعب در روز عنوان کرد. در این سفر معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت از خط انتقال دامغان، کیاسر و نکا بازدید کرد.







انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;