قابليت خواندن از راه دور کنتور

به گزارش تاسیسات نیوز، مهندس محمد نظري، مديرعامل اين شرکت دانش‌بنيان اظهار کرد: شرکت ما با به‌کارگيري نيروهاي متخصص، شامل يک گروه مکانيک، نرم افزار و الکترونيک و يک مهندس مخابرات، در راستاي اقتصاد دانش بنيان موفق به طراحي و ساخت دستگاه کنتور و فلومتر هوشمند آب با قابليت خواندن از راه دور براي اولين ‌بار در کشور شده است.

 

 

 

وي با اشاره به اينکه يکي از معضلات بزرگي که در کشور ما وجود دارد، مشکل کم آبي است، گفت: در تمام دنيا قرائت کنتورهاي آب و مقدار مصرف آب يک گزينه مهم در بحث بهينه‌سازي و نگهداري مصرف آب است.





مديرعامل اين شرکت دانش‌بنيان، مهم‌ترين معايب کنتورهاي مکانيکي فعلي را هزينه بالاي نگهداري، نياز به مراجعه براي خواندن کنتور، تغيير دقت اندازه‌گيري در اثر مروز زمان و امکان دستکاري و خرابکاري در کنتور عنوان کرد.






نظري اظهار کرد: دستگاه کنتور و فلومتر هوشمند آب با قابليت خواندن از راه دور، داراي دو بخش مکانيکي و ديجيتال است. قسمت مکانيکي به اين دليل تعبيه شده است که در يک فاصله 30 سانتي‌متري، يک جريان آرام سيال در آب براي اندازه‌گيري دقيق ايجاد کند. قسمت ديجيتال نيز جهت قرائت دقيق و ارسال اطلاعات از کنتور به مرکز و انتقال آن به بخش مخابرات، در نظر گرفته شده است.





وي تصريح کرد: اين کنتور قابليت استفاده در شبکه محلي و اينترنت، نصب شير برقي و کنترل از راه دور جهت قطع و وصل کردن آن، ثبت مشخصات همه مشترکين و امکان تشخيص نشتي از طريق نرم‌افزار را دارد.





اين پژوهشگر خاطرنشان کرد: از ديگر مزاياي کنتور مي‌توان به غير قابل دستکاري بودن و نفوذ کردن به اطلاعات کنتور، سرعت بالا در قرائت و عدم شمارش هواي سيال داخل کنتور اشاره کرد.





نظري با اشاره به قيمت 250 هزار توماني اين کنتور براي مصرف کنندگان و قيمت 50 هزار توماني کنتورهاي مکانيکي موجود، اظهار کرد: با توجه به عمر 60 ساله اين کنتورها نسبت به عمر 7 ساله کنتورهاي موجود و همچنين هزينه‌هاي فردي که براي قرائت کنتورها به محل مراجعه مي‌کند، قطعا اين کنتور مقرون به صرفه است.





مديرعامل اين شرکت دانش‌بنيان با بيان اينکه درصد بسيار بالايي از قطعات اين کنتور توليد داخلي هستند، تصريح کرد: اگر اين پروژه به سطح توليد انبوه برسد، توانايي آن را داريم که تمامي قطعات را در داخل کشور توليد کنيم.





وي مدت زمان ساخت اين کنتور از شروع اجراي طرح‌هاي اوليه تا ثبت آن را دو سال و نيم عنوان کرد و گفت: همه مراحل اعم از ايده‌پردازي، کشيدن طرح‌هاي اوليه، اختراع طرح، نمونه‌سازي و دانش‌بنيان کردن، توسط يک شرکت دانش‌بنيان با سرمايه‌گذاري کاملا شخصي انجام شده است.





نظري عنوان کرد: انتظار ما از مسؤولين به خصوص شرکت‌هاي دولتي که مصرف کننده اين محصول هستند، اين است که پاي کار بيايند و اين محصول را تست کنند و اگر نقصي در آن نبود، از اين کنتور به عنوان جايگزين کنتورهاي مکانيکي فعلي استفاده کنند.





مديرعامل اين شرکت دانش بنيان خاطرنشان کرد: شرکت ما در شانزدهمين نمايشگاه هفته پژوهش و فناوري استان گلستان به عنوان واحد فناور برتر معرفي شده است.







انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;