فناوری صنعت ساختمان و ساختمان سبز در قالب شبکه نوآوری

ستادی با عنوان “ستاد توسعه متوازن و اقتصاد دانش بنیان صنعت ساختمان” با دو موضوع فناوری صنعت ساختمان و ساختمان سبز را در قالب شبکه نوآوری عملیاتی خواهد شد.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، احمد رضاطاهری اصل با حضور در کارگاه آموزشی شبکه سازی نوآوری در صنعت ساختمان، به انعقاد تفاهم نامه ای با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اشاره کرد و افزود: این تفاهم نامه در پی احساس کمبودها و بحران های موجود در صنعت ساختمان و تلاش برای رفع آنان شکل گرفته است.
طاهری اصل چهار موضوع مهم را از اهداف ایجاد این تفاهم نامه دانست و تصریح کرد: حمایت و تشویق ایده های نوآورانه در صنعت ساختمان، توسعه علمی، فنی و حرفه ای افراد دارای پروانه اشتغال، تلاش در جهت توسعه، تولید، تقاضا و صادرات محصولات دانش بنیان و حمایت از شکل گیری و ارتقاء شرکت های دانش بنیان در حوزه ساخت و ساز از اهداف این تفاهم نامه بوده است.
وی خاطرنشان کرد: در راستای اجرای این تفاهم نامه، ده برنامه مشترک را با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در دست بررسی داریم که مهم ترین آن با توجه به نیاز فعلی جامعه، نظام ارائه نشان های ساختمان هوشمند، ساختمان سبز و ساختمان مقاوم است.
طاهری اصل امکان ایجاد مرکز نوآوری صنعت ساختمان در هر نقطه ایران، تدوین آیین نامه های ارتقاء و ارزیابی سطح صلاحیت اعضاء، راه اندازی کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار در حوزه ساخت و ساز، زمینه سازی برای ایجاد، رشد و توسعه استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان و همچنین توسعه رویکرد آینده پژوهی و آینده نگاری در صنعت ساختمان را از دیگر برنامه های اجرای تفاهم نامه مذکور دانست.
مدیر شبکه نوآوری صنعت ساختمان شورای مرکزی گفت: با توجه به هماهنگی های خوبی که بین مسئولین استان در استانداری، شهرداری ها و همچنین سازمان هایی همچون نظام مهندسی و پارک علم و فناوری ایجاد شده، یزد پتانسیل و زیرساخت های لازم جهت ایجاد مرکز نوآوری در صنعت ساختمان را داراست.
وی همچنین از ایجاد ستادی با عنوان “ستاد توسعه متوازن و اقتصاد دانش بنیان صنعت ساختمان” خبر داد و افزود: این ستاد دو موضوع فناوری صنعت ساختمان و ساختمان سبز را در قالب شبکه نوآوری پی خواهد گرفت.
طاهری اصل در این کارگاه آموزشی به معرفی شبکه نوآوری در صنعت ساختمان با نام اختصاری “بیاتونت” پرداخت و اظهار داشت: ذی نفعان این شبکه نوآوری گستره ی وسیعی از سازمان نظام مهندسی ساختمان، ارگان های دولتی نظیر شهرداری ها، وزارت راه و شهرسازی، وزارت نیرو، علوم و نفت، انجمن ها و تشکل های مردمی و NGOها را در برمی گیرد.
وی در ادامه نحوه عضویت و ورود به این شبکه را تشریح نمود و افزود: این شبکه میزکاری مجازی برای اعضاء متناسب با تخصص و درخواست ها ایجاد می کند و قادر است ۹ خدمت مختلف را در محیطی کاملاً تخصصی به آنان ارائه کند.
منبع سازمان نظام مهندسی یزد
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;