فرونشست تهران حاصل اجرای نادرست شبکه فاضلاب شهری

سالاری با انتقاد از اینکه عدم اجرای صحیح شبکه فاضلاب تهران یکی از زمینه های فرونشست زمین را فراهم کرده گفت: پیوست های مطالعاتی و عمیقی ضمیمه این طرح جامع نشده است.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، با اشاره به نقش شورای شهر در رفع بحران های شهری گفت: بخش قابل توجهی از مأموریتهای کمیسیون شهرسازی و معماری در حوزه قانونگذاری و نظارت بر اجرای قانون است.
وی بخش عمده ای از چالش ها و بحران ها در سطح کلانشهرها به ویژه تهران را ناشی از عدم توجه به ماموریت های حوزه شهرسازی و معماری عنوان کرد.
عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: “کمیسیون ماده پنج” شهرداری تهران متشکل از شش وزارتخانه و سازمان دولتی ” طرح جامع و تفصیلی شهر تهران” را به عنوان قانون اساسی شهر تصویب کرد اما دولتهای مستقر در تمامی دوره ها تصدی گری را برای خود به عنوان اقتدار حفظ کردند و همین باعث موازی کاری هایی در کلانشهرها شده است.
سالاری “شبکه فاضلاب شهر تهران” را از مهم ترین و با اولویت ترین پروژه های زیست محیطی کشور طی دهه های اخیر معرفی کرد و گفت: وزارت نیرو و شرکت فاضلاب شهر تهران این طرح را راهبری کرده و مدیریت شهری نیز از تمام ظرفیت خود در این حوزه از اعم قانونگذاری و نظارت استفاده می کند.
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه عدم اجرای صحیح شبکه فاضلاب شهر تهران یکی از زمینه های فرونشست زمین را فراهم کرده بیان داشت: پیوست های مطالعاتی و عمیقی ضمیمه طرح جامع نشده است.
این مقام مسئول یادآور شد: قرار بود همزمان با اجرای شبکه فاضلاب مبتنی بر مقتضیات محلی، تصفیه خانه های محلی نیز در اقصی نقاط کشور ایجاد شود. پساب فاضلاب به جای انتقال به چاه های جذبی باید وارد شبکه فاضلاب و به پساب قابل استفاده برای آبیاری مجموعه گسترده از پارکها، فضاهای سبز و پارک های جنگلی می شد که متاسفانه این اتفاق نیفتاد. شهرداری تهران و مدیریت شهری و شرکت فاضلاب و وزارت نیرو در این قضیه مقصرند و امروز شاهدیم کل این پساب شهر تهران به جنوب شهر تهران می رود.
سالاری ادامه داد: عکس های هوایی در دهه اخیر حاکی از این است که به تدریج از سبزینگی مناطق شمالی و مرکزی شهر تهران کاسته و به سبزینگی جنوب و دشت های شهر تهران افزوده می شود.
وی همچنین با اشاره به ورود ۲۰۰ میلیون متر مکعب پساب آبی شهر تهران به دشت ورامین گفت: ما به جای ایجاد تصفیه خانه های متمرکز باید تصفیه خانه های محلی را ایجاد کنیم.
عضو شورای اسلامی شهر تهران آلودگی هوا و ترافیک را دو مشکل عمده شهر تهران دانست و گفت: آلودگی هوا نتیجه عدم توجه به فضاهای سبز و از بین بردن باغات و مشکلات زیست محیطی است، اجرای شبکه فاضلاب یکی از مهم ترین پروژه های زیست محیطی است اما اگر به تصفیه خانه های محلی توجه نشود یک تهدید به شمار می رود.
سالاری از عدم همکاری شرکت آب منطقه ای و شرکت فاضلاب با شهرداری تهران در این زمینه انتقاد کرد.
منبع رادیو گفت و گو
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;