فرق بین سنگ مصنوعی و سنگ طبیعی

تاسیسات نیوز: سنگ مصنوعی همان گونه که از اسمش مشخص است ساخته ی دست انسان است حال آنکه سنگ های طبیعی در دل طبیعت ساخته و پرداخته می شوند و انواع مختلفی دارند
فرق بین سنگ مصنوعی و سنگ طبیعی
سنگ مصنوعی همان گونه که از اسمش مشخص است ساخته ی دست انسان است حال آنکه سنگ های طبیعی در دل طبیعت ساخته و پرداخته می شوند و انواع مختلفی دارند مانند:
  •  تراورتن
  • مرمریت
  •  کریستال
  •  گرانیت
  •  لایمستون
  •  سنداستون
  •   مرمر
  •  ترامیت
  •  تراونیکس
  •  و سنگ های مصنوعی نیز به عبارت زیر می باشند:
سنگ مصنوعی تراورتن عباس آباد
  •  سنگ مصنوعی گرانیت و مرمر
  •  سنگ مصنوعی کورین
  •  سنگ مصنوعی کوراتز و غیره…
اسم سنگ طبیعی اطلاعات بی شماری را برای شما بازگو خواهد کرد این نوع سنگ که از دل کوه ها و طبیعت استخراج میشود و در نتیجه ی فرایند های طبیعی شکل میگیرد از لحاظ بافت و رنگ تفاوت های قابل توجهی با سنگ مصنوعی دارد و به همین علت منحصر به فرد بودنش طرفداران به خصوص خود را دارد.
سنگ طبیعی برای آمادگی و استفاده در صنعت نیازمند گذراندن فرایند های طولانی و پیچیده ای است حال آنکه این فرایند ها کمی نیز پرهزینه می باشند. ولی برخلاف سنگ های طبیعی سنگ های مصنوعی این فرایند و دوره را ندارند و میتوان در هر ابعاد و طرح و رنگی براساس سلیقه ی مشتری آن ها را تولید نمود.
چرا سنگ مصنوعی از سنگ طبیعی بهتر است؟
سنگ های مصنوعی دوام و ماندگاری بسیار بالایی دارند و در برابر انواع شرایط جوی پایدار می باشند و به آسانی دچار خرابی و آسیب نخواهند شد این سنگ ها در مقایسه با سنگ های طبیعی نصب راحت تری داشته و مدت زمان کمتری را نیز از شما خواهد گرفت. سنگ های مصنوعی در طرح ها و رنگ های مختلفی تولید می شوند و نمایی بسیار شبیه به سنگ طبیعی دارند.
همچنین اگر بخواهیم از عیب های سنگ طبیعی نام ببریم باید بگوییم این سنگ ها تطبیق پذیری خوبی با محیط ندارند یعنی در هر بستر و محیطی قابل اجرا نمی باشند حال انکه سنگ های مصنوعی را میتوان در هر محیطی نصب و اجرا نمود زیرا با توجه به ساختاری که دارند در هر شرایط آب و هوایی قابل اجرا می باشند بدون اینکه مقاومت خود را از دست بدهند.
سنگ مصنوعی از چی ساخته میشود؟
سنگ مصنوعی، سنگی است از ترکیبات سنگ طبیعی با موادی دیگر مواد اولیه برای ساخت سنگ مصنوعی شامل سیمان و افزودنی هایی از جنس پلیمر است، زیرا وجود این مواد در ساخت سنگ های مصنوعی باعث سبکی وزن و نصب سریع سنگ خواهد شد. نظریه ساخت سنگ مصنوعی به دلیل افزایش زیبایی و دادن تنوع به طرح و رنگ نمای ساختمان ها مطرح گردید اما امروزه برای ساخت سنگ فرش خیابان ها و کف پوش محوطه ها نیز این محصول مورد استفاده قرار می گیرد.
بهترین عایق بندی با سنگ مصنوعی
لازم به ذکر است که سنگ های مصنوعی قابلیت عایق بودن نسبت به آب و گرما و سرما را دارند و همچنین این سنگ ها از قابلیت انعطاف پذیری بالایی برخوردار می باشند.
انواع متریال های نما ساختمان
متریال سنگ برای نمای ساختمان
متریال سنگ یکی از مصالح درجه یک برای نمای ساختمان است به عبارتی از مقاوم ترین مصالح میتوان سنگ را نام برد و در اینجا باید نام سنگ مصنوعی تراورتن عباس آباد نیز ذکر شود زیرا در دسته ی سنگ های مصنوعی بهترین و مقاوم ترین سنگی است که میتوانید انتخاب کنید.
سنگ مصنوعی تراورتن نمای ساختمان طرح ابر و باد عباس آباد سوپر به دلیل تنوع در طرح و رنگ، مقاومت بسیار بالا در مقابل سرما، مقاومت بالای رنگ در برابر نور خورشید و قیمت بسیار مناسب مورد توجه قرار گرفته است. همچنین این سنگ به دلیل رنگ های روشن و متمایل به سفید و تشابه زیاد به عباس آباد سوپر زیبایی خاصی به نمای ساختمان شما می دهد.
در واقع نمای سنگی مقاومت بالایی در برابر آلودگی‌های محیطی، گردوغبار و رطوبت دارد و همینطور سنگ به دلیل داشتن طرح ها و رنگ های مختلف و زیبا در انواع نماها کاربرد داشته و باعث دو چندان شدن زیبایی نمای ساختمان خواهد شد.
متریال فایبر سمنت برد
این متریال مجموعه ای از پنل هایی است از جنس سیمان و فیبر که قابلیت های ویژه ای دارد و مقاومت بسیار بالایی نیز دارا است. این مقاومت به قدری است که اجازه ی ورود هیچ گونه حشره ای را به داخل سازه نخواهد داد و در مقابل بلاهایی مانند آتش سوزی سیل و پوسیدگی های پیش آمده مقاوم است.
شیشه در نمای ساختمان
شیشه از آن دسته متریالی است که بسیار پراستفاده است و بیشتر در نمای بیرونی ساختمان کاربرد دارد. از شیشه بیشتر در ساخت نماهایی مانند ساختمان های ویلایی، تجاری و اداری استفاده خواهد شد. و دلیل محبوبیت این متریال نیز نورگیر بودن آن است.
متریال چوب در نمای ساختمان
نمای چوبی جزو جذاب ترین و شیک ترین نماهای ساختمانی است که نصب و اجرای آن معایب و مزایای خاص خودش را دارد لازم به ذکر است چنانچه چوب را با مواد دیگری مخلوط کنید مقاومت آن جهت کار در نما بسیار بالاتر خواهد رفت و در برابر حرارت و سرما و رطوبت نیز مقاوم خواهد شد.
نمای کامپوزیت در ساختمان
کامپوزیت از جنس پلی اتلین است و لایه ی سطحی آن آلمینیوم قرار گرفته است این مواد موجود در متریال کامپوزیت انعطاف پذیری این محصول را بسیار بالا برده است که همین مورد باعث شده است کامپوزیت به مدل های مختلفی تبدیل گردد.
متریال آجر در نمای ساختمان
آجر از قدیم ترین و محکم ترین مصالح جهت کار در نمای ساختمان محسوب می شود که بسیار از افراد بر این تصورند این محصول دیگر قدیمی و بلااستفاده است که باید بگوییم این فرضیه کاملا غلط است و امروزه در سبک های کلاسیک و قدیمی بیشتر از این متریال برای نمای ساختمان ها استفاده می شود و طرفداران خاص خودش را دارد.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;