فتوولتائیک و آبگرمکن خورشیدی برای تولید برق و حرارت

سیستم‌های فتوولتائیک

پژوهشگران دانشگاه صنعتی امیرکبیر با هدف افزایش بهره وری سیستم‌های فتوولتائیک دو سامانه آب گرم کن خورشیدی و فتوولتائیک را در قالب یک دستگاه عرضه کردند.

 

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز، میلاد محسن زاده مجری طرح با اشاره به عملکرد سیستم‌های فتوولتائیک (پانل های خورشیدی مولد برق)، گفت: در سیستم‌های فوتولتائیک با گرم شدن تدریجی صفحات جذب کننده پرتوهای خورشیدی، بهره‌‌وری تولید الکتریسته کاهش می‌یابد.

 

وی از ارائه راهکاری برای افزایش بهره وری در این صفحات خبر داد و افزود: در سامانه طراحی شده در این پژوهش، با تلفیق سیستم های فوتوولتائیک و آب گرمکن خورشیدی از جریان آب برای خنک کاری صفحات خورشیدی استفاده شده و ضمن افزایش بهره وری تولید الکتریسیته به میزان 10 درصد، آب در گردش هم گرم می‌شود.

 

محسن زاده برتری این سامانه را علاوه بر تولید انرژی بیشتر، استفاده از فضای کمتر ذکر کرد و گفت: با توجه به نور کافی خورشید در کشور ما از این نوع سامانه می‌توان در مصارف خانگی، اداره‌ها و مراکز تجاری کوچک استفاده کرد.

 

مجری طرح با تاکید بر اینکه در این پروژه، سیستمی با قابلیت تولید همزمان برق و حرارت طراحی و ساخته شد که عملکرد آن نسبت به سیستم‌های فتوولتائیک بهتر است، ادامه داد: سیستم عرضه شده به طور متوسط در طی ساعات 9 تا 17 توانایی تولید 38 وات توان الکتریکی و 254 وات توان حرارتی را دارد که قادر است در این مدت 80 لیتر آب گرم با دمای 50 درجه سانتیگراد را تأمین کند.

پایان پیام/.

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;