غایبین بزرگ نمایشگاه تاسیسات

روح اله واصف
مدیرعامل آکادمی کاشانه

نمایشگاه تاسیسات امسال غایبینی داشت که نبود آن‌ها کاملاً مشهود بود. از گروه واردکنندگان کالا، شرکت نیا، آلیاژگران، سامسونگ و رشد و توسعه صنعت غایب بودند.

تهویه نیا نمایندگی LG و Gree را بر عهده دارد. آلیاژگران نماینده سیستم‌های کنترل زیمنس است. رشد و توسعه نیز مدتی ایرول را وارد می‌کرد و زمانی برندهای دیگر را.
نبود امکان واردات نشان داد که تاثیر خود را در این صنعت گذاشته است و برای واردکنندگان روزگار به سختی می‌گذرد. خبرهای زیرمیزی از منابع موثق تاییدکننده این مدعا است.
شرکت پارس جم کنترل به یک میز در غرفه ماشین‌سازی اراک بسنده کرده بود. در حالی که شرکت ساران شرکت نکرد و ترجیح داد همچنان چراغ‌های دفتر مرکزی خود را در شب‌ها روشن نگاه دارد.
ایران رادیاتور مانند سال قبل در نمایشگاه نکرد. آیا با نمایشگاه قهر است یا دلگیر از گزارش‌های تلویزیونی که بی‌رحمانه به این برند تاختند و او را محتکر نامیدند و ترجیح می‌دهد خیلی در انظار ظاهر نشود؟ خیلی نمی‌توان استراتژی برندهای راهبر بازار را پیش‌بینی کرد.
آترینا نیز ترجیح داد هوشمندسازی ساختمان‌ها را به نمایشگاه نیاورد. آیا انتخاب هوشمندانه‌ای بود یا نه؟ زمان مشخص خواهد کرد.
آیا عدم شرکت در نمایشگاه تخصصی تاسیسات به سایر برندها هم سرایت خواهد کرد؟ باید ماند و دید. بازار به حرکت خود ادامه می‌دهد.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;