بحران با بحران

روح الله / سردبیر تاسیسات نیوز:  درحالی که نمایشگاه بین المللی تاسیسات تهران قرار است هفته آینده برگزار شود، نامه هایی از انجمن ها و اصناف منتشر شده است که خواهان تعویق زمان نمایشگاه هستند. رشد شدید و تیز منحنی آمار مبتلایان به کرونا و به تبع آن فوت شدگان ناشی از این بیماری البته نکته ای نیست که بتوان به راحتی از آن گذر کرد.
تاسیسات نیوز: همانگونه که در نوشتار شماره قبل اشاره کردیم، نبود برخی تجهیزات مانند فیلترهای مناسب روی دستگاه های هواساز در نمایشگاه یکی از نکات برجسته ای است که می تواند نگران کننده باشد. در کنار این کاستی ها، وجود شهروندانی که بی توجه به این بحران وحشتناک به دل جاده می زنند و یا در اجتماعات بزرگ گردهم می آیند و سلامت کل افراد جامعه را به خطر می اندازند را نمی توان و نباید نادیده گرفت. حتی شهروندانی که با استفاده نکردن از ماسک، این ساده ترین و کم هزینه ترین وسیله مبارزه با بیماری، بی رحمانه خود و دیگران را به سوی مرگ می برند.
از سویی دیگر نیز باید به این رویداد نگریست. شرکت هایی که تصمیم به شرکت در این رویداد گرفته اند برای این روزهای خود برنامه ریزی های مفصلی کرده اند. برنامه هایی چیده اند و استراتژی خاصی تدوین کرده اند. برگزار نشدن نمایشگاه برای این شرکت ها شاید باعث خسارت هایی شود که جبران آن در این اوضاع سخت مالی چندان ساده نیست. از اوایل بهار، مسئولان پیش بینی کرده بودند که پاییر فصل سختی خواهد بود. آیا انجمن های مختلفی که اکنون به نامه نگاری روی آورده اند، یا برگزار کنندگان نمایشگاه تصور دیگری از بیماری داشته اند و یا واکسنی را می شناخته اند که امروز در دسترس ما نیست؟ این جنب و جوش در راستای توقف نمایشگاه، آن هم در زمانی کمتر از یک ماه مانده به نمایشگاه را می توان منطقی دانست؟
این هرم وجه سومی هم دارد و آن شرکت هایی هستند که یکی از معدود روش های تبلیغ خود را نمایشگاه می دانند. اگر برندهای لیدر بازار می توانند با هزینه های میلیاردی در تبلیغات و یا تهاتر، پروژه های بزرگ و کوچک را از هم بربایند، اما فراوانند شرکت هایی که تنها در این نمایشگاه می توانند سری برآورند و خودی نشان دهند. با تعویق نمایشگاه به زمانی دیگر، که هیچ کس نمی داند کی است، چه بسا برندهایی از هم خواهند گسست.
قبلاً هم گفتیم که باید به کرونا عادت کنیم. این بیماری آمده است که بماند. تشنه خون انسانهاست و پولدار و فقیر یا دانشمند و بی سواد را از هم تمیز نمی دهد. او آمده است که تاریخ دنیا را تغییر دهد. باید بیاموزیم که با تغییر برنامه نمی توان کاری کرد. باید زندگی جدیدی را آغاز کنیم. ما در ابتدای تاریخ جدیدی هستیم.
تابعد!
منبع تاسیسات نیوز
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;