عیب یابی پکیج خود را، خودتان انجام دهید

بدترین اتفاقاتی که می‌تواند در هر خانه‌ای اتفاق بیفتد، خراب شدن پکیج است علی الخصوص که در فصل سرما باشد. با خراب شدن این وسیله دیگر نه آب گرم دارید و نه شوفاژ‌های خانه شما کار می‌کند. شاید خرابی هیچ کدام از وسایل خانه انقد دردسر ساز و ازاردهنده نباشد، اما اگر بدانید چطور پکیج خود را عیب‌یابی کنید، خیلی سریع و راحت می‌توانید برای تعمیر آن اقدام کنید.
به گزارش تاسیسات نیوز، در این مقاله می‌خواهیم دستورالعمل عیب‌یابی پکیج، را به صورت تضمینی به شما آموزش دهیم تا دیگر دچار دردسر نشوید. اما قبل از آن بهتر است با انواع پکیج و مشکلات متداول و مشترک در هریک از آنها آشنا شوید.
انواع پکیج در بازار
به طور کلی دو نوع پکیج، در بازار وجود دارد:
• پکیج دیواری
• پکیج زمینی
پکیج‌های زمینی برای محیط‌هایی استفاده می‌شوند که مساحت زیادی دارند، اما پکیج‌های دیواری در محیط‌های کوچک‌تر مثل منازل آپارتمانی استفاده می‌شوند.
مشکلات رایج پکیج دیواری
• روشن نشدن پکیج
روشن نشدن پکیج می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. یکی از این دلایل بسته بودن گاز پکیج، است. گاز پکیج، را بررسی کنید و در صورتی که بسته بود آن را باز کنید. این مشکل می‌تواند به خاطر کم بودن فشار آب یا قطع بودن آب پکیج نیز رخ دهد.
• پایین بودن دمای آب گرم ( تعمیر آبگرمکن )
این مشکل  به دلایل مختلفی ایجاد می‌شود.گاهی به دلیل کم و زیاد شدن فشار آب، دمای آب گرم کمتر می شود. خراب شدن فلو سوئیچ نیز باعث کم شدن دمای آب گرم می‌شود.
خراب شدن این قطعه باعث می شود که میزان دمای آب به درستی به برد ارسال نشود و دمای آب کم شود. رسوب گرفتن پکیج دلیل دیگری است که باعث  بروز این مشکل می‌شود. برای حل آن، باید به وسیله اسید یا جوهر نمک پکیج، خانه تان رارسوب زدایی کنید.
• روشن شدن انفجاری مشعل پکیج
بعضی اوقات وجود نوسان در گاز ورودی باعث می‌شود که مشعل پکیج، به شکل انفجاری روشن شود. برای حل این مشکل باید ورودی گاز را تنظیم کنید.
ممکن است الکترود جرقه زن خراب شده باشد و مجبور باشید این قطعه را تعویض کنید. شاید فاصله الکترود جرقه زن با مشعل زیاد است و باید این فاصله را تنظیم کنید تا این مشکل برطرف شود. فاصله استاندارد بین الکترود جرقه زن و شعله ۳ تا ۵ میلی لیتر است.
• قطع شدن پیوسته دودکش
مسدود شدن راه خروجی دود کش باعث قطع شدن آن می‌شود. باید راه دود کش را باز کنید یا اگر دودکش خراب شده است،آن را تعوض کنید.
• زرد شدن شعله پکیج
این مشکل به دلایل مختلفی ایجاد می‌شود. با برطرف کردن هر کدام از دلایلی که در ادامه ذکر می‌کنیم ، رنگ شعله پکیج، به حالت معمول خود باز می‌گردد. اولین کاری که باید انجام دهید، بررسی مشعل پکیج، است. در صورتی که مشعل کثیف شده است، آن را تمیز کنید.
اگر شعله هم چنان زرد بود، به سراغ دود کش بروید. ممکن است مکش دودکش دچار مشکل شده باشد. برای حل آن، باید دود کش را تخلیه با تعویض کنید. اگر هنوز رنگ شعله پکیج، شما زرد است، ممکن است هوای کافی در محیط وجود نداشته باشد. برای حل آن باید در اطراف پکیج یک دریچه هوا تعبیه کنید.
• کم بودن فشار آب پکیج
اگر در لوله‌های آب پکیج، نشست وجود داشته باشد، فشار آب کم می‌شود. باید جلوی نشتی لوله های آب را بگیرید. شاید لازم باشد لوله ها را تعویض کنید.
• سر و صدای زیاد پکیج
زمانی‌که رتور دستگاه به خوبی کار نکند، سر و صدا در پکیج، زیاد می‌شود. باید رتور را تعویض کنید تا این مشکل برطرف شود. گاهی لازم است که پکیج هواگیری شود تا سر و صدای آن کمتر شود.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;