عطش ماینرهای بیت‌کوین برای انرژی تندتر شد

پس از سپری کردن زمستان کریپتو، ماینرهای بیت‌کوین بازگشته و میلیاردها دلار برای تجهیزات هزینه کرده و در آستانه نصف شدن پاداش استخراج رمز ارز، انرژی عظیمی را مصرف می‌کنند.
به گزارش ایسنا، بیت‌کوین از زمانی که در سال ۲۰۲۲ در بحبوحه ورشکستگی‌ها و رسوایی‌های صنعت کریپتو، ۶۴ درصد ریزش کرد، افزایش بیش از چهار برابری پیدا کرده است.
طبق داده‌های گردآوری شده از سوی ماینر مَگ، از فوریه سال ۲۰۲۳، تعداد ۱۳ شرکت از میان برترین شرکت‌های استخراج کننده رمزارز، برای بیش از یک میلیارد دلار رایانه تخصصی، سفارش داده اند. شرکت «کلین اسپارک» و «رایوت پلتفرم» با صرف به ترتیب ۴۷۳ میلیون دلار و ۴۱۵ میلیون دلار  هزینه، در میان این ماینرها، پیشتاز بوده اند.
این دستگاه‌ها برای این خریداری شده اند تا به ماینرها کمک کنند بهینگی فعالیت‌هایشان را افزایش داده و از نرخ‌های بهره مطلوب بهره ببرند. ماینرها در جست‌وجوی برق ارزان هستند زیرا از رایانه‌های پرمصرف برای احراز تراکنش‌ها در بلاک‌چین و کسب پاداش در قالب بیت‌کوین، استفاده می‌کنند.
تمامی این فعالیت‌ها، باعث شده است مصرف انرژی ماینرها، به رکورد بالایی صعود کند. طبق برآورد کوین متریک، ماینرها ۱۹.۶ گیگاوات برق مصرف کردند که بالاتر از ۱۲.۱ گیگاوات در مدت مشابه سال ۲۰۲۳ بود. این میزان، معادل ظرفیت برقی است که میت‌واند برق حدود ۳.۸ میلیون خانواده در تگزاس را تامین کند که بسیاری از فعالیت‌های استخراج رمزارز در آنجا متمرکز شده است.
سهام شرکت‌های استخراج بیت‌کوین، سال گذشته یکی از بهترین عملکردها را داشتند و موفق شدند با فروش اوراق صادره، سرمایه جمع کنند. این علاوه بر رشد ارزش بیت‌کوین در حساب‌های ماینرها بود. بیت‌کوین در هشتم مارس، به رکورد بالای بیش از ۷۰ هزار دلار صعود کرد.
بر اساس گزارش بلومبرگ، زاخاری بردفورد، مدیرعامل و رئیس شرکت «کلین اسپارک»، با بیان این که افزایش قیمت بیت‌کوین، اجازه داده است اکثر ماینرها، سودآور بمانند، افزود: شرکتش در قیمت پایین‌تر، سودآور بود.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;