عضو نظام مهندسی ساختمان تحقق وعده قاسمی را غیرممکن دانست

علیرضا رحمتی با اشاره به اینکه اجرای ۴ میلیون مسکن در کشور بدون همکاری با بخش خصوصی ممکن نیست، گفت: مهمترین دلیل التهاب بازار مسکن و رکود ساختمان بحث مشکلات کلان اقتصادی و کمبود نقدینگی و ضعف توزیع درآمد در سبد خانوار هاست.
به گزارش تاسیسات نیوز، عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان  درباره تغییرات قیمت مسکن در کشور گفت: با توجه به اینکه افزایش قیمت بتن و فولاد در قیمت تمام شده ساختمان تاثیر بسیار ناچیز دارد مهمترین دلیل التهاب بازار مسکن و رکود ساختمان بحث مشکلات کلان اقتصادی و کمبود نقدینگی و ضعف توزیع درآمد در سبد خانوار هاست.
علیرضا رحمتی با بیان اینکه قطعا ساخت ۴ میلیون مسکن تا پایان دولت امکان پذیر نیست، افزود: با توجه به اینکه در تامین آب و برق برای ساختمان های ساخته شده قبلی مشکل داریم، نمی توانیم برای ساخت جدید ۴ میلیون ساختمان فکر کنیم، زیرا هیچ گونه برنامه ریزی کلان در بخش صنعت ساختمان وجود ندارد و اگر مسکن ملی قرار باشد به صورت دستوری هم اجرا شود از نظر کیفی با مشکل روبرو خواهند شد.
عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان با تاکید بر اینکه برای اجرای ۴ میلیون مسکن در کشور باید به بخش خصوصی اهمیت داده شود، اظهار کرد: در شرایط کنونی ظرفیت ساخت و ساز در ایران بسیار بالا و علت اینکه نهضت مسکن ملی نمی تواند عملی شود این است که پیمانکار این پروژه ها بخش دولتی بوده و کار با سرعت بسیار پایینی پیش می رود.
رحمتی درباره دلایل عدم بکارگیری وزارت مسکن و شهرسازی از ظرفیت های بخش خصوصی گفت: به نظر می رسد که در سطح کلان مدیران متولی حوزه مسکن با تصمیمات ناشیانه بخش خصوصی را از این پروژه های مسکن ملی دور کرده اند، به همین دلیل شاهد این هستیم که پروژه های نهضت مسکن ملی معطل مانده اند و برنامه ای هم برای چگونگی اجرای آن ارائه نشده است.
 طبق آمار وزارت راه و شهرسازی در حال حاضر برای حدود ۲ میلیون مسکن زمین تامین شده اما در شرایط کنونی این پروژه با مشکل تامین نقدینگی مواجه است و تاکنون بانک ها هم همکاری جدی در این زمینه نداشته اند.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;