عربستان، نخستین نیروگاه بادی را می‌سازد

عربستان سعودی، بزرگ‌ترین صادرکننده نفت جهان این آمادگی را دارد تا ظرف مدت ۳ سال آینده تولید انرژی بادی را به‌عنوان بخشی از تلاش خود برای استفاده از انرژی تجدیدپذیر با هدف کاهش نیازهای این کشور به سوخت‌های فسیلی آغاز کند.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، شرکت‌های تجدیدپذیر با نام‌های «الکتریسایت دی فرانس» و «شرکت سرمایه‌گذاری موبادالای ابوظبی» به جهت تامین بودجه این پروژه مقدمات همکاری خود را با بانک‌های عربستان و همچنین بانک‌های بین‌‌المللی تکمیل کردند.
بر اساس این گزارش، شرکت «الکتریسایت دی فرانس» که موفق شد در ماه ژانویه با عربستان قرارداد منعقد کند، قرار است کارخانه‌ ۴۰۰ مگاواتی دومه الجندل را بسازد که تولید برق را در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۰ آغاز کند. این پروژه بزرگ‌ترین نیروگاه بادی در خاورمیانه خواهد بود.
عربستان سعودی به دنبال توسعه صنایع جدید است تا از این طریق وابستگی اقتصاد این کشور را از نفت از بین ببرد. صندوق مستقل دارایی عربستان در نظر دارد تا با سرمایه‌گذاری روی انرژی تجدیدپذیر بتواند مزارع انرژی خورشیدی و بادی را آماده کند.
بر اساس این گزارش، این کشور در نظر دارد تا با استفاده بیشتر از گاز طبیعی و انرژی تجدیدپذیر، از میزان ۶۰۰ هزار بشکه نفت خامی که در حال حاضر برای تولید برق هر روز سوزانده می‌شود بکاهد.
این نیروگاه بادی قرار است در شهر دومه الجندل در شمال غربی عربستان ساخته شود. این منطقه دقیقاً همان جایی است که شرکت «عربستان آرامکو» در ژانویه ۲۰۱۷ یک توربین بادی را در آنجا نصب کرد.
این گزارش حاکی است، وزارت انرژی عربستان صلاحیت ۶۰ شرکت را که قرار بود در ۱۲ پروژه تجدیدپذیر، همکاری داشته باشند، از قبل بررسی کرده بود که قرار است امسال از آن‌ها استفاده کند. این همکاری که از این ماه آغاز می‌شود، با هدف اضافه کردن ۳ هزار مگاوات به ظرفیت نیروگاه کلید می‌خورد.
 ترجمه: سعید سعیدی
منبع بلومبرگ
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;