عدم موافقت با حذف آبونمان

به گزارش تاسیسات نیوز، حذف آبونمان از قبض‌های برق یکی دیگر از محورهای سوالات روز گذشته خبرنگاران از عراقی را تشکیل می‌داد.


مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران درخصوص موضوع حذف آبونمان از قبوض گاز گفت: این موضوع از نظر ما قابل قبول نیست؛ ولی چون قانون لازم‌الاجرا است آن را اجرایی کردیم؛ اما با این کار یک‌هزار میلیارد تومان از بودجه شرکت ملی گاز کاهش پیدا کرد. این در حالی است که وجود این بند به این دلیل بود که بتوانیم سرویس مطلوب را به مشترکان گاز ارائه کنیم.


وی افزود: شما ببینید شرکت گاز در کنار فعالیت‌های توسعه‌ای باید به دنبال ایجاد شبکه هوشمند برود که این شبکه هوشمند پولش باید از این بخش تامین می‌شد؛ اما قانون جلوی اخذ آبونمان را گرفت.


مدیرعامل شرکت ملی گاز یادآور شد: اکنون آبونمان در قبض‌های آب، برق و مخابرات دریافت می‌شود؛ اما آبونمان گاز حذف شده است.


همه درآمدها به خزانه واریز شده است


معاون وزیر نفت درباره گزارش دیوان محاسبات درباره عدم واریز ۱۱ هزار میلیارد تومان ازسوی شرکت ملی گاز به خزانه، گفت: مجموع درآمد سالانه شرکت ملی گاز ۱۷ هزار میلیارد تومان است که هشت هزار میلیارد تومان بابت سهم هدفمندی یارانه‌ها، ۵/ ۴ هزار میلیارد تومان بابت هزینه‌های جاری و نگهداری شبکه گازرسانی و بقیه پولی است که باید بابت مالیات، سود سهام و صندوق توسعه ملی واریز شود.


عراقی با بیان اینکه موضوعی که دیوان محاسبات مطرح کرده است یک بحث حسابداری است، اظهار کرد: ما از دیوان محاسبات خواسته‌ایم که منظور خود را از این گزارش اعلام کند.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;