عامل اصلی تخلیه روستاهای سمنان ‏

به گزارش تاسیسات نیوز، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان سمنان گفت: دست کم ۶۰ هزار تن در روستاهای این استان با مشکل تامین آب مواجه هستند.


منصورکشاورزیان در نشست شورای تامین آب افزود: ۳۱درصد از روستاییان استان ۲ برابر الگوی مصرف آب استفاده می‌کنند و ۲۱ درصد در گروه پرمصرف قرار دارند و درصد افراد پرمصرف آب در شهرها ۱۱ درصد است.


وی اظهار کرد: در سال‌های ۹۴ و ۹۵، تعداد ۷۵ روستای استان شامل سه روستا در سمنان، ۲۵ روستا در شاهرود، هشت روستا در میامی، ۲۴ روستا در دامغان، ۶ روستا در گرمسار، سه روستا در آرادان، چهار روستا در مهدیشهر و ۲ روستا در سرخه با بحران کم‌آبی مواجه بودند.


مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی سمنان ادامه داد: در ۱۰ سال گذشته حدود ۱۰ هزار نفر از مناطق روستایی استان به مناطق شهری مهاجرت کردند و اگر این وضعیت در سال‌های آینده ادامه یاید شاهد افزایش خالی شدن این مناطق استان از سکنه خواهیم بود.


وی افزود: حدود ۲۰۰ هزار نفر از جمعیت ۷۰۰ هزار نفری سمنان در مناطق روستایی زندگی می‌کنند و اگر در دراز مدت برای رفع تنش آبی اقدام نشود تا سال ۱۴۲۰ حدود ۲۰ درصد دیگر از جمعیت در این مناطق کاهش می‌یابد.







انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;