طرح های مجوز دار نفتی کدامست

 

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از روزنامه دنیای اقتصاد، شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب، خبر از دریافت مجوز زیست محیطی برای طرح های خود داد.

 

حمید راکی افزود: براساس بند الف ماده 192 قانون برنامه پنجم توسعه کشور و مصوبه شورای‌عالی حفاظت محیط زیست، طرح‌های تولیدی، خدماتی و عمرانی در مرحله انجام مطالعات امکان‌سنجی و مکان یابی مشمول انجام مطالعات ارزیابی اثرات زیست‌محیطی(EIA) و اخذ مجوز از سازمان حفاظت محیط زیست بوده و رعایت نتیجه ارزیابی توسط مجریان طرح‌ها الزامی است.

 

وی اظهار کرد: این مطالعات به‌منظور توسعه پایدار و کاهش عوامل آلوده کننده و مخرب محیط زیست با انتخاب مشاوران ذی‌صلاح زیست محیطی با تجربه در حوزه نفت و گاز در این مدیریت صورت گرفته است.

 

راکی ادامه داد: در این مطالعات جنبه‌های زیست‌محیطی طرح‌ها در فاز ساخت و بهره‌برداری شناسایی و نتایج آن از لحاظ تاثیر بر محیط زیست (اقلیمی، گیاهی و جانوری)، تاثیرات بهداشتی و زیست محیطی بر مراکز جمعیتی همجوار تاسیسات نفت و گاز و برنامه پایش جامع زیست محیطی به‌منظور پیشگیری، کاهش و کنترل آثار نامطلوب زیست محیطی ناشی از بهره‌برداری از تاسیسات نفتی صورت می‌گیرد.

 

وی افزود: مدیریت مهندسی و ساختمان شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب همواره بحث تولید پایدار با نگاه بهره‌برداری صیانتی از منابع را مدنظر قرار داده و با انجام مطالعات ارزیابی اثرات زیست‌محیطی، خود را ملزم به رعایت الزامات قانونی زیست محیطی در اجرای طرح‌ها می‌داند.

 

مدیر مهندسی و ساختمان شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب همچنین از طرح‌های احداث واحد نمکزدایی گچساران 4، کارخانه گاز و گاز مایع 1700 مسجد سلیمان، بهینه سازی و نوسازی سیستم فرآورش نفت و گاز میدان نفت سفید، جمع آوری و انتقال گازهای همراه هفت شهیدان مسجد سلیمان و احداث جاده از کارخانه گاز و گاز مایع1000 تا شهر امیدیه به‌عنوان نمونه‌هایی از طرح‌های دارای مجوز زیست محیطی یاد کرد.

 

وی افزود: از ده‌ها طرحی که بررسی صدور مجوز زیست محیطی آنها از سوی سازمان حفاظت محیط زیست در مرحله نهایی است می‌توان به احداث ایستگاه جدید تزریق گاز بی بی حکیمه، بهسازی کریدور خطوط لوله اهواز، احداث واحد نمکزدایی کوپال و تکمیل احداث سیستم‌های جانبی در کارخانه گاز و گاز مایع 1600 بیدبلند اشاره کرد.

 

راکی با اشاره به پیگیری دریافت مجوز زیست محیطی27 طرح دیگر، اضافه کرد: احداث واحد نمکزدایی نفت بنگستان و ترش آسماری مارون 3، احداث کارخانه گاز و گاز مایع 2400 آغاجاری، خط لوله 30 اینچ نفت از واحد شماره یک بهره‌برداری مارون به بوستر امیدیه و مجموعه تفکیک نفت نمکی در واحد بهره‌برداری رگ سفید نیز در فهرست طرح‌هایی هستند که در مرحله پیگیری برای اخذ مجوز زیست محیطی قرار دارند.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;