ضرورت دستورالعمل ها با همکاری مهندسان

به گزارش تاسیسات نیوز، نشست مشترک اعضای کمیسیون تخصصی عمران و مسئولان فنی اداره کل میراث فرهنگی استان پیرامون ضوابط و شرایط جدید مطرح شده توسط یونسکو برای اجرای ساخت و ساز در بافت تاریخی یزد، در سازمان نظام مهندسی ساختمان تشکیل گردید.




به نقل از روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد در این نشست ابتدا دکتر رضا پورحسینی رئیس کمیسیون تخصصی عمران مسائل فنی و دغدغه های اعضای کمیسیون عمران در مورد ضوابط مطرح شده میراث فرهنگی برای ساخت و ساز در حریم بافت تاریخی را بیان نمود، سپس هرکدام از اعضا به طرح دیدگاه های خود پرداختند.





در ادامه کارشناسان و مسئولان فنی میراث فرهنگی به صورت شفاهی ضوابط مورد نظر یونسکو در عرصه بافت تاریخی و حریم بافت را تشریح کردند که از جمله آنان الزام به ساخت وسازهای خشتی در بافت تاریخی و ممنوعیت اجرای ساختمان های با اسکلت فلزی و بتنی در عرصه و حریم بود.

 

 

 

در ادامه مهندس شفیع نادری عضو هیات مدیره سازمان به طرح دیدگاه های مربوط به خدمات مهندسی پرداخته و بر تسریع در تعیین ضوابط قانونی برای ساخت و ساز در بافت تاکید نمود تا از معطلی مالکین و مراجعین و مهندسین جلوگیری شود.

 

 

 

در پایان و در جمع بندی جلسه دکتر جواهری عضو هیئت مدیره و عضو شورای مرکزی ضمن تاکید بر رعایت ضوابط و مقررات ملی که رعایت آن متضمن ایمنی، صرفه اقتصادی، آسایش و مصرف بهینه انرژی است، ضرورت تهیه ضوابط و دستوالعمل های جدید براساس کارهای تحقیقاتی توسط مهندسین و محققین و اساتید سازه برای اطمینان از استحکام ساختمان در بافت تاریخی یزد با نگاه به شرایط مورد نظر یونسکو را یادآور شد و پیشنهاد کارگروه مشترکی از کارشناسان و خبرگان فنی دستگاه های مرتبط با بافت تاریخی را داد که این موضوع به تصویب رسید و اقدامات بعدی در این خصوص در حال برنامه ریزی است.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;