خبر خوش درباره صدور پروانه نظام مهندسی ساختمان

به گزارش تأسیسات نیوز، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان گفت: در صورتی که نقشه‌های ارائه شده ساختمان‌ها به نظام مهندسی مشکلی نداشته باشد، پروانه‌های ساختمانی دو هفته‌ای صادر می‌شود.
حمزه شکیب رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور گفت: در امر صدور پروانه ساختمانی در صورتی که از لحاظ نقشه‌های ساختمانی مشکلی وجود نداشته باشد و در نقشه‌ها کنترل ضوابط و مقررات ملی رعایت شده باشد ظرف دو تا سه هفته پروانه‌های ساختمانی صادر می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، وی افزود: در طرح تفصیلی درخواست مضاعفی از جمله اضافه شدن طبقات و یا دادن پارکینگ بیشتر باعث می‌شود که مدت زمان صدور پروانه ساختمانی افزایش یابد.

شکیب ادامه داد: در بسیاری از ساختمان‌ها که تعداد آن به ۱۰ هزار واحد می‌رسد شاهد آن هستیم که ضوابط ایمنی از جمله اطفای حریق رعایت نمی‌شود و همین امر باعث ایجاد مشکلات بسیار در حوزه ساخت و ریزش ساختمان‌ها بعد از یک دوره ساخت خواهد شد.

وی افزود: در مقررات ملی ساختمان متاسفانه ضوابط جوابگوی نیاز‌ها نیست و باید بازنگری در این حوزه صورت گیرد همچنین در مبحث ۳ طراحی ساختمان‌ها مبحث ۹ و۱۰ که برای مقاومت در برابر زلزله است باید بازنگری‌ها صورت گیرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;