صرفه جویی گاز به روش فرهنگ ترکیه ای

صرفه جویی در مصرف گاز

استفاده از سیستم حرارتی مرکزی در مجتمع های مسکونی و آپارتمانها به جای استفاده از پکیج برای هر واحد؛ استفاده از سیستم کارتی برای شارژ و خرید گاز ؛ محدودیت میزان فروش گاز به تناسب استفاده مسکونی و یا صنعتی، بکارگیری از شیشه های دو جداره در پنجره های ساختمانی، اجباری بودن رعایت مقررات بهره وری انرژی در مصارف صنعتی و لزوم عایق بندی ساختمانها…

 

 

 

 به گزارش تاسیسات نیوز   صرفه جویی مصرف گاز در ترکیه بیش از یک میلیارد دلار اعلام شد. ترکیه به دلیل نداشتن منابع طبیعی نفتی و گازی مجبور به خرید آن از دیگر کشورها بوده ، به طوری که نود و هشت درصد گاز مصرفی ترکیه وارداتی است.

 انجمن بهره وری انرژی ترکیه در اطلاعیه ای اعلام کرد ؛ با رعایت نسبی مقررات مربوط به صرفه جوئی انرژی در ترکیه سال گذشته حدود یک میلیارد و هفتصد هزار دلار از خروج ارز کشور به خارج جلوگیری شد که این میزان در صورت رعایت صد در صدی می تواند به سه میلیارد دلار در سال برسد.

مصارف خانگی و صنعتی گاز طبیعی در ترکیه طی سال 2013 میلادی به 45 میلیارد متر مکعب رسید و پیش بینی می شود این میزان در سال جاری میلادی به 47 میلیارد متر مکعب و در سال 2015 میلادی به 52 میلیارد متر مکعب برسد .

به دلیل همین نیازمندی و وابستگی است که در ترکیه راههای مختلفی برای کنترل مصرف منابع طبیعی مطالعه و در نظر گرفته شده که استفاده بهینه از این منابع ؛ استفاده از سیستم حرارتی مرکزی در مجتمع های مسکونی و آپارتمانها به جای استفاده از پکیج های تک واحدی؛ استفاده از سیستم کارتی برای شارژ و خرید گاز ؛ محدودیت میزان فروش گاز به تناسب استفاده مسکونی و یا صنعتی، بکارگیری از شیشه های دو جداره در پنجره های ساختمانی، اجباری بودن رعایت مقررات بهره وری انرژی در مصارف صنعتی و لزوم عایق بندی آپارتمانها، الزام اداره ها و سازمانهای وابسته به دولت به رعایت مقررات بهروری انرژی، متنوع کردن منابع انرژی به عنوان مثال استفاده از انرژی خورشید و بادی،استفاده از وسایط نقلیه عمومی به جای خودروی شخصی از جمله این روشهاست .

در همین حال در ماههای سرد سال به منظور صرفه جوئی در مصرف گاز در مصارف خانگی اعضای خانواده همواره در داخل خانه از پوشاک گرم استفاده ؛ درجه شوفاز را کم می کنند و زمان خواب نیز درجه شوفاژ را به حداقل ترین میزان کاهش می دهند .

 پایان پیام/.

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;