تنوع در سبد صادرات برق

رئیس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر اعلام کرد که از سال آینده علاوه بر صادرات برق از نیروگاه‌های فسیلی، می‌توانیم برق تولید شده در نیروگاه‌های تجدیدپذیر را نیز به سبد صادرات انرژی کشور اضافه کرد.

به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، سیدمحمد صادق زاده، رئیس سازمان انرژی‌های تجدید‌پذیر و بهره‌وری انرژی با اشاره به اینکه هم اکنون ۷۰۰ مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر در کشور نصب شده است، گفت: ظرفیت نصب شده نیروگاهی کشور در بخش انرژی‌های تجدیدپذیر تا پایان سال، ۴ رقمی خواهد شد.

به گفته وی، ایران استعداد بسیار بالایی برای تولید برق از نور خورشید، باد و سایر منابع تجدیدپذیر دارد؛ این در حالی است که تولید انرژی تجدیدپذیر در ایران بسیار ارزان است و در حال حاضر، هر کیلووات ساعت برق تجدید پذیر با رقمی کمتر از ۳۰۰ تومان تولید می‌شود که این رقم بسیار جذاب و رقابتی است؛ به همین منظور ایران ظرفیت بالایی برای تامین برق داخلی کشور بدون استفاده از هر گونه سوخت و منابع آبی دارد.

رئیس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی گفت: در دو سال گذشته، بیش از ۱۱ شرکت تولیدکننده تجهیزات انرژی‌های تجدیدپذیر درکشور راه‌اندازی شده که این خطوط شامل مراکز تولید توربین‌های بادی، صفحات خورشیدی و همه مواد اولیه و تامین تجهیزات و قطعاتی است که پس از این درکشور ما به سادگی از محل منابع داخلی قابل تامین خواهد بود.

صادق زاده افزود: امسال مردم حدود هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای تامین برق نیروگاه‌های تجدید پذیر و پاک از طریق قبوض پرداخت کرده‌اند، اما از این مبلغ فقط ۳۰۰ میلیارد تومان را سازمان برنامه و بودجه برای توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر به سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی تخصیص داده و مابقی آن همچنان در خزانه دولت موجود است.

منبع خبرگزاری مهر
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;