صاحب نظران تاسیسات پاسخ می دهند(7)

شرکت صنعتی صافیاد

جناب آقای مهندس حامد سحابی  مدیر بازرگانی شرکت صنعتی صافیاد به پنج پرسش ما درباره تحریم ها پاسخ می دهد…

 

 

 

 

سخن آغازین … تحریم. واژه ای آشنا برای ایرانیان. سالهاست که ناجوانمردانه در تحریم بوده ایم. اگر فرض محال آن باشد که جنگ طلب بوده ایم، که نبوده ایم، تحریم دارو و شیرخشک به چه معناست؟ بانک جهانی سخاوتمندانه به ما وام می دهد تا شبکه زیر ساختی جمع آوری فاضلاب کشور را اصلاح کنیم. اما بیماران و کودکان ما، مسافران هواپیماهای ما و … اهمیتی ندارند. زیرا آب در جهان محدود و کم و حیاتی است. اما حتی یک ایرانی هم زیاد است!

 

 در این مورد زیاد شنیده ایم و خوانده ایم. اما تیم خبری تاسیسات نیوز در گیر و دار توافق  ژنو، پرونده ای را گشود که جای خالی آن به شدت احساس می شد. تاثیر تحریم ها- که عده ای به استقبال آن رفتند و عده ای به جنگ آن – در صنعت تاسیسات کشور ما بی اهمیت نبوده است.

 

صنعت تاسیسات ایران که از سویی وارد کننده انواع کمپرسور و پمپ و مانند این هاست و از سویی دیگر سازنده و صادر کننده انواع دیگ و چیلر و فن کویل، در این وانفسای تحریم و البته در کنار آن هدفمند سازی یارانه ها از کجا آورد و چگونه تولید کرد و کی فروخت؟ در این تحریم هدفمند و سهمگین، کالاهای وارداتی چگونه از مرزها گذشتند؟

 

به همین منظور پنج پرسش طرح شد و از تعدادی از مطرح ترین برندهای فعال در حوزه تاسیسات از تاثیر تحریم ها سوال شد. در طرح سوال ها، عدم علاقه دست اندرکاران تاسیسات نیوز از ورود به مباحث سیاسی و چالش های بی فایده، لحاظ شده است. از کلیه برندهایی که به ما پاسخ دادند و حتی پاسخ ندادند تشکر می کنیم و امیدواریم توانسته باشیم ذره ای از مظلومیت این صنعتگران تلاشگر و بی ادعا را منعکس کنیم.

 

پاسخ ها به تدریج منتشر می شود و در انتها نتیجه تحلیلی ما از این پاسخ ها ارایه خواهد شد.

 

1-     تاثير تحريم ها بر بازار تاسيسات ايران در داخل و خارج را چقدر موثر مي دانيد؟

 

2-      آ يا تحريم ها اثر مثبتي نيز داشته است؟

 

3-      آ يا لغو تحريم ها تا همين اندازه فعلي بر ارايه خدمات شما تاثير گذار است؟

 

4-      ا گر پاسخ به سوال 3 بله است اين تاثيرگذاري چگونه و ميزان آن چه قدر است؟

 

5-      پيش بيني شما از اوضاع بازار تاسيسات چيست؟

 مهندس حامد سحابی  مدیر بازرگانی شرکت صنعتی صافیاد

 

جناب آقای مهندس حامد سحابی  مدیر بازرگانی شرکت صنعتی صافیاد به پنج پرسش ما درباره تحریم ها پاسخ می دهد…

 

تحریم های اعمال شده بدون شک تأثیر قابل توجهی بر بازارهای داخلی شامل بازار تأسیسات خواهد داشت ولی این تأثیر را باید به دو وجه مورد بررسی قرار داد

 اول تأثیر فوری و کوتاه مدت آن که به دلیل التهابات و عدم تعادلی که در بازار ایجاد می کند پایه های نظم موجود را لرزان می کند و به همین علت اعتماد را در بازار سست می کند

 اولین نتیجه این وضعیت افزایش شدید نیاز به نقدینگی است و کمبود آن موجب سقوط یا تعطیلی واحدهای زیادی می گردد که از این جهت آسیب پذیرترند. ولی در کنار اثر کوتاه مدت، این تحریم ها اثر سیستمیک نیز خواهند داشت. از این منظر تحریم ها می تواند فرصت بزرگی برای شرکت هایی باشد که از شوک اولیه به سلامت عبور کرده باشند و قدرت رقابت خود را بازیافته باشند.

 

بر اساس پاسخ بالا روشن می گردد که تحریم ها را می توان به عنوان فرصتی برای توسعه بازار با استفاده از حذف و تضعیف رقبا تلقی نمود و جایگاه خود را تثبیت و تقویت نمود.

 

همان طور که در پاسخ های بالا اشاره شد فشار نقدینگی خدمات و تولید محصولات ما را هم در تنگنا قرار داده است.

 

بازار تأسیسات نیز تحت تأثیر این تحریم ها و عوارض آن شاهد تغییراتی خواهد شد که به خروج یا به حاشیه رفتن بعضی عرضه کنندگان و رشد و توسعه برخی دیگر می انجامد.

 

 به هر حال صحنه کسب و کار خالی از تهدیدات و مشکلات نیست و تنها با پشتکار و برنامه ریزی درست و پویا می توان امید به رشد و توسعه را در جامعه زنده نگاه داشت.

 

گفتنی است ، شرکت صنعتی صافياد با بهره گيری از پنجاه سال تجربه و دانش فنی و با دارا بودن نمايندگی انحصاری شرکت Hamon (اولين و بزرگترين طراح و سازنده انواع برج خنک­کن در سطح جهان با 100 سال تجربه) قادر به ساخت انواع برجهای خنک­کن با ظرفيت آب در گردش بسيار بالا مي باشد.

 

 

اينگونه برجهای خنک کن در انواع Induced draft و Natural طراحی و اجرا می گردند و دارای ويژگيهای زير مي باشند:

 

* قابل استفاده در نيروگاهها، صنايع پتروشيمی، پالايشگاهها و صنايع سنگين

 

* ظرفيت آب در گردش از 500 m3/h تا 000 (نامحدود)

 

* طراحی و ساخت در دو نوع Cross flow و Counter flow

 

* مجهز به سطوح خنک کن در انواع Cool film fill ، Splash Anti-scaling film ، Anti-fouling fill متناسب با ويژگيهای آب در گردش

 

* دارای بدنه بتونی، چوبی، فلزی و کامپوزيتی

 

* مجهز به نازلهای Non clogging و قطره گيرهای با راندمان بالا

 

* با هزينه نگهداری بسيار پايين و طراحی شده برای عملکرد با راندمان بالا در زمان طولانی

 

* با پشتوانه ای از تيم تحقيقاتی بسيار مجرب جهت دستيابی به تکنولوژی برتر در زمينه سيستم های خنک کننده آب

شرکتهای صافياد و Hamon آمادگی دارند تا با طراحی و ساخت انواع برجهای خنک کن نياز صنايع سنگين و پالايشگاهها، نيروگاهها و صنايع پتروشيمی و …. را مرتفع سازند.

پایان پیام/.

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;