شهر خورشیدی

به گزارش تاسیسات نیوز، شرکت خودروسازی تسلا موتورز در جولای ۲۰۰۳ میلادی، توسط مارتین ابرهارد به انگلیسی: Martin Eberhard و مارک تارپنینگ به انگلیسی: Mark Tarpenning تاسیس شد. هر دو نقش های فعالی در توسعه اولیه شرکت قبل از حضور ایلان ماسک Elon Musk داشتند. ماسک در فوریه ۲۰۰۳ به هيئت مدیره پیوست.





هدف اصلی تسلا تجاری کردن خودروی برقی بود، شروع با تولید ماشین اسپرت لوکس و سپس رفتن به سمت تولید ماشین های همچون سدان ها و کامپکت های ارزان قیمت.

 

 

 

در ژوئن ۲۰۰۹ تسلا توانست ۲۴۶۵ میلیون دلار آمریکا وام با سود را از وزارت انرژی ایالات متحده آمریکا دریافت کرد.

 

 

 

این بودجه بخشی از برنامه ۸ میلیارد دلاری وام به تولید خودروهای با تکنولوژی پیشرفته در بود و از تولید مدل اس سدان و نیز فناوری پاورترین حمایت کرد.

 

 

 

نخستین تولید تسلا، خودروی تمام‌برقی تسلا رودستر است. این خودرو نخستین خودرویی است که از باتری یون لیتیومی در بازه بیشتر از ۲۰۰ مایل (۳۲۰ کیلومتر) برای هر شارژ استفاده می‌نماید.

 

 

 

نوع اسپرت این مدل، صفر تا صدی معادل ۳٫۷ ثانیه را دارا می‌باشد. در فاصله سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۲ این شرکت تعداد ۲٫۲۵۰ دستگاه رودستر تسلا را در ۳۱ کشور به‌فروش رساند.

 

 

 

تسلا که به تازگی قرارداد خرید سولار سیتی را به ارزش ۲.۶ میلیارد دلار نهایی کرده، قصد دارد این موفقیت را جشن بگیرد، و چه چیزی بهتر از نمایش توان عملیاتی این پروژه؟

 

 

 

این کمپانی کل جزیره تائو در ساموای آمریکا را به انرژی خورشیدی مجهز نمود. پیش از این در جزیره مورد بحث از ژنراتورهای دیزل استفاده می شد، اما طی سال گذشته تسلا توانست شبکه ای از پنل های خورشیدی و باتری های مخصوص خود را در این منطقه نصب نماید. حال تقریباً کل انرژی مورد نیاز ۶۰۰ نفر ساکن این بخش از طریق خورشید تأمین می شود.

 

 

 

این پروژه که با هدف نمایش قدرت و مزایای تصاحب سولار سیتی به اجرا درآمده، از ۵۳۲۸ پنل خورشیدی و ۶۰ باتری پاورپک تسلا تشکیل شده، اما به هر حال باید اذعان کرد خرید این کمپانی از نظر اقتصادی کاملاً پرخطر است، زیرا سولار سیتی در حال حاضر میلیاردها دلار بدهی داشته و با سوددهی فاصله زیادی دارد.

 

 

 

با این وجود، ایلان ماسک در دفاع از اقدام خود عنوان داشت خرید اخیر، گامی ضروری و مهم برای طرح اصلی آنها یعنی تولید و ذخیره سازی انرژی پاک به شمار می رود.

 

 

 

اجرای پروژه مورد بحث در جزیره تائو نیز با اهداف فوق کاملاً هماهنگ است و سالانه ۱۰۹۵۰۰ گالن در مصرف گازوئیل به علاوه هزینه انتقال سوخت به این منطقه صرفه جویی می کند.

 

 

 

گفتنی است شبکه مورد بحث قادر است تا سه روز بدون دریافت نور خورشید و در نهایت ظرفیت کار کند، ضمن اینکه شارژ کامل آن به حداکثر ۷ ساعت زمان نیاز خواهد داشت. کسب و کار های محلی و نهادهای اجرایی همچون بیمارستان، پلیس و آتش نشانی نیز از انرژی خورشیدی بهره می گیرند.






انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;