بسته کاربردی بنام مستراح یاب

به گزارش تاسیسات نیوز، وجود مستراح به معضلی برای هندی ها تبدیل شده، و از یک موضوع شخصی به یک مشکل اجتماعی و اقتصادی تبدیل شده است. در گزارش های بانک بین المللی میزان خسارت هند از کمبود مستراح ۵۴ میلیارد دلار می باشد.

 

 

 

 

استفاده ار مکان های عمومی همانند کوچه و خیابان، مراکز خرید و فروش، پارکها و سایر مراکز تفریحی و کنار جاده و بزرگراه ها و هر فضای دیگری محلی برای اجابت قضات حاجت هندی ها است که تبدیل یه یک فرهنگ شده است.





در قیاس استفاده از تلفن همراه این شرایط در تضاد کامل با سبک و سیاق زندگی مردم هند است. بر اساس آمار، 63.2 درصد خانوارهای هندی دارای تلفن و 53.2 درصد نیز از تلفن همراه برخوردارند.

 

 

 

خب حالا بیاییم بین تلفن های همراه و کمبود مکانی برای قضای حاجت! یک ارتباط سازنده ایجاد کنیم. با چی ؟ با یک Aplication.


 

 

Application در مدل ها و شکل های گوناگونی با کاربری های مختلف روی گوشی های همراه ما نصب هستند. هرکدام هم یک قابلیت هایی دارند و حالا گوگل یک نمونه خاص و کاربردی را می خواهد با توجه به نیاز جامعه ای مانند هند عرضه کند: مستراح یاب.

 

 

 

در نقشه گوگل ما می‌توانیم محل انبوهی از ادارات دولتی، کارخانه‌ها، موزه‌ها، پارک‌ها، کتابخانه‌ها و … را پیدا کنیم و این نقشه از این لحاظ کاملا غنی است. اما وقتی نوبت به سرویس‌های بهداشتی می‌رسد، نقشه گوگل معمولا اطلاعات کامل نمی‌دهد، بدتر اینکه باید با اسامی و کلیدواژه‌های مختلف سرویس‌های بهداشتی را باید در آن جستجو کرد و همه این کارها را شخص نیازمند، در زیر فشار فیزیولوژیک دفع باید انجام بدهد!

 

 

 

 

هنوز که هنوز برخی از کشورهای دنیا با مسائلی مثل دسترسی به آب سالم یا سرویس بهداشتی دست به گریبان هستند و هند هم علیرغم پیشرفت‌های خوب از در زمینه دانش و فناوری، هنوز از این مشکلات بهداشتی رنج می‌برد.

 

 

 

 

حالا گوگل برای کم کردن این مشکل، با همکاری دولت هند، به زودی یک اپلیکیشن یابنده سرویس‌های بهداشتی منتشر خواهد کرد.

 

 

 

سعی شده که پایگاه داده این اپلیکیشن تقویت شود و علاوه بر سرویس‌های بهداشتی عمومی در پمپ بنزین‌ها و فروشگاه‌های بزرگ، سرویس‌های بیمارستان‌ها و متروها هم در آن گنجانده شود.

 

 

 

این پروژه نخست در دهلی نو سپس در شهرها و مناطق حاشیه‌ای اجرا خواهد شد و در گام بعدی در کشورهای دیگر هم قابل اجرا است.







انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;