شاهرخی چگونه به «ایران‌مال» وارد شد (بخش دوم)

تاسیسات نیوز / سعید سعیدی. پروژه‌های بزرگ، مدیران بزرگ می‌خواهد. اما قطعاً چشم‌انداز هر کس از بزرگی متفاوت از دیگری است. در اینجا اما صحبت صرفاً از پروژه‌ای بزرگ نیست، بلکه مراد کلام ما، بزرگ‌ترین پروژه‌ای است که در ایران و احتمالاً خاورمیانه در حال تکمیل است. «ایران‌مال» نام پروژه‌ای است که تقریباً به گوش همه مردم آشناست. پروژه‌ای به وسعت یک شهر که همه امکانات را در خود جای داده است؛ از امکانات تفریحی و سینما گرفته تا مرکز خرید و محل برگزاری نمایشگاه و بسیاری دیگر که توصیف آن‌ها به ده‌ها صفحه نیاز است.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، اینها را مقدمه‌ای قرار دادیم تا با یکی از برندهایی که در روند ساخت و تکمیل این پروژه بزرگ نقش برجسته و پررنگی داشته، گفتگویی داشته باشیم. محمدرضا سرافراز، معاون فروش موسسه فنی شاهرخی و سرپرست تیم شاهرخی در پروژه بزرگ «ایران‌مال» در ادامه قسمت دوم ماجرای ورود برند شاهرخی در «ایران‌مال» را روایت می‌کند.
کاستومایز کردن محصولات (سفارشی سازی)
از تفاوت‌های این پروژه با سایر پروژه‌ها در کاستومایز کردن محصولات بود، یعنی طوری نبود که محصولات در خط تولید روتین کارخانه تولید شوند. در واقع، به دلیل کاستومایز کردن محصولات برای این پروژه، مجبور شدیم یک خط تولید جداگانه برای «ایران‌مال» درکارخانه راه‌اندازی کنیم. اکنون حدود ۱۲۷۰ روز است که با این پروژه در حال همکاری هستیم و تا این لحظه حدود ۸ هزار فایر دمپر UL تحویل پروژه داده‌ایم. مهم‌تر از همه اینکه این فایر دمپرها در ۸۰۰ سایز تنوع دارند. همچنین حدود ۳۵ کیلومتر دریچه خطی اسلوت به انضمام پلنیوم باکس مربوطه برای پروژه تولید و ارسال شد. با این اوصاف، اگر قرار بود این محصولات از یک شرکت خارجی تهیه شود، قاعدتاً تمام کانال‌کشی‌های مجموعه باید دستخوش یک جابه‌جایی بزرگ می‌شد. زیرا شرکت خارجی که دارای استاندارد UL است، در نهایت توانایی کاور کردن ۲۰ تا ۳۰ سایز را دارد و اصلاً محصولات را برای یک پروژه کاستومایز نمی‌کنند؛ بلکه انتظار دارند پروژه ابعاد کار خود را با ابعاد محصولات شرکت مطابقت دهد. کاستومایز کردن حدود ۵۰ مدل دریچه برای پروژه به تناسب فضاها و لوکیشن‌ها و طراحی ۸۰ کیلومتر کانال فلکسیبل از دیگر کارهای شاخصی است که در پروژه انجام داده‌ایم. علاوه بر این‌ها نیز بسیاری دیگر از تولیدات موسسه فنی شاهرخی اعم از دمپر  UL، دمپر دستی، دمپر گرد و پشت دریچه‌ای، دریچه درب گالوانیزه، قاب و باکس دمپر، دریچه‌های کف‌پایی استیل، لوور هوارسان، انواع دریچه‌های چهار طرفه و خطی و غیره در این پروژه استفاده شده است. 
جلوگیری از خروج ارز
موسسه فنی شاهرخی تاکنون حدود ۴۰ میلیارد تومان محصول ایرانی به پروژه «ایران‌مال» فروخته است. اگر قرار بود این محصولات از شرکت‌های خارجی تهیه شود، که این امر پرداخت هزینه سنگینی را برای کارفرما رقم می‌زد و ارز زیادی از کشور خارج می‌گردید. در حالت عادی، نمونه محصول خارجی در مقایسه با محصول ایرانی، ۳ الی ۴ برابر گران‌تر است، حال با توجه به شرایط دلار امروز این ۴ برابر بودن را باید ضربدر ۴ کرد که عدم پرداخت این اختلاف قیمتی بالا، هم برای پروژه مقرون به‌‌صرفه شد و هم برای ما.
عضو کوچکی از پروژه بزرگ ایران‌مال
این همکاری بسیار رضایت‌بخش بود، تا حدی که موسسه فنی شاهرخی خودش را همکار پروژه می‌داند. از این رو، برای این که همواره در دسترس باشیم و بتوانیم خدمات ارایه دهیم، در پروژه تجهیز کارگاه زدیم و ۴ تا ۵ نفر متخصص مکانیک با سرپرستی بنده به‌طور دائم در پروژه حاضر هستیم.
سفارش یک‌جا؛ کاهش زمان تحویل
اکنون که حدود ۳۳ ماه کاری از همکاری با پروژه می‌گذرد، حدود ۲۱۶ هزار قلم کالا تحویل پروژه داده‌ایم. نکته مهم اینکه اگر سفارشات به‌صورت یکجا از سوی پروژه داده می‌شد، این توانایی را داشتیم تا این میزان تولید را در ظرف مدت ۴ الی ۵ ماه تحویل دهیم. در واقع، با سفارش یک‌جای محصولات، زمان تحویل دست‌کم به یک ششم کاهش می‌یابد.
همکاری به تولیدات خودمان محدود نبود
لازم به ذکر است که در بخش بازرگانی نیز کمک شایانی به مجموعه «ایران‌مال» کردیم. در واقع، از آنجایی که تیم بازرگانی موسسه فنی شاهرخی بسیار قوی عمل می‌کند و با اعتماد و اطمینانی که کارفرمای محترم به موسسه فنی شاهرخی داشت توانستیم بیش از ۷۰ تا ۸۰ محصول مختلف (هرچند در زمینه کاری ما نبودند) را برای پروژه تامین کنیم. اطمینان و رضایت پروژه از همکاری با ما، باعث شد تا تامین بسیاری ازکالاهایشان را نیز به تیم بازرگانی ما بسپارند که بخشی از آنها شامل:
فن‌های فشار مثبت –  فن‌های تخلیه دود – فن اگزاست – عایق‌های پشم سنگ ضدحریق – عایق‌های ضدریشه – عایق‌های الاستومری – VAV  باکس – جت نازل – دمپرهای دود و حریق – ساب استیشن – ریلیف دمپر – کانال فلکسیبل – فیلترهای ژئوتکستایل – دریچه‌های ACO  – درب دسترسی منهول جکدار و … هستند.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;