سینماهای پر خطــــر تهران

به گزارش تاسیسات نیوز، معاون حفاظت و پیشگیری سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران با اشاره به فهرست ۲۴۳ ساختمان بسیار پرخطر در تهران، گفت: ۶ سینمای قدیمی تهران در این لیست قرار دارند.


محمود قدیری با اشاره به اینکه این ۶ سینما اکثرا جزء سینماهای قدیمی هستند که تائیدیه سازمان آتش‌نشانی را نگرفته‌اند، گفت: اماکنی که موفق به اخذ تائیدیه این سازمان نشده باشند، ناایمن هستند.


وی با اشاره به اسامی این سینماها گفت: سینما تماشا، شاهد، سروش، ایران، پایتخت و صحرا سینماهایی هستند که برخی از آن‌ها سابقه پلمب نیز دارند و موارد ناایمنی آن‌ها اغلب به دلیل فرسودگی، فاقد سیستم اطفاء حریق، حوزه‌بندی حریق و … است و در لیست بناهای پرخطر به معاون دادستان ارائه‌شده‌اند.


معاون حفاظت و پیشگیری سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران در خصوص وضعیت فعلی این سینماها، توضیح داد: سینما تماشا، ایران و صحرا اقدامات لازم برای تأمین ایمنی را آغاز کرده‌اند اما در مورد سایر سینماها اقدام خاصی انجام‌ نشده است.


وی در مورد ایمنی سینماهای تازه‌ساخت در شهر تهران، اظهار کرد: کمیسیون ماده ۵ با مشارکت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل و در آن نمایندگانی از فرمانداری، اداره اماکن، وزارت مسکن و شهرسازی، نماینده اتحادیه سینماداران، نماینده وزارت ارشاد، شهرداری تهران و سازمان آتش‌نشانی حضور دارند و در آن تمام سینماها قبل از بهره‌برداری از ابعاد مختلف بررسی و در حوزه ایمنی به سازمان آتش‌نشانی ارجاع می‌شوند.


به گفته قدیری در تقسیم‌بندی سازمان آتش‌نشانی این سینماها به دلیل اینکه مراجعه‌کنندگان تدریجی وارد سالن شده، اما در هنگام حادثه، جمعیت یکباره از آن خارج شده و فضاهای آن تاریک، ناآشنا و دارای شیب است، جز اماکن پرخطر محسوب می‌شوند.


معاون حفاظت و پیشگیری سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: سینماهای قدیمی به دلیل چوبی بودن پایه‌های صندلی‌ها، وجود فوم در تشک صندلی‌ها، نوع کفپوش و بناهای فرسوده ناایمن هستند.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;