سرمایه گذاری طرح‌های بهینه سازی روشنایی معابر

معاون وزیر نیرو گفت: سرمایه گذاری ۳۰۰۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی در طرحهای بهینه سازی روشنایی معابر ۱۰ استان کشور صورت گرفته است.
به گزارش تاسیسات نیوز؛ دکتر محمود کمانی اظهار کرد: در راستای برنامه‌های دولت سیزدهم و وزارت نیرو برای اقدام به بهینه‌سازی مصرف برق و تاکید ریاست جمهوری و نیز وزیر نیرو مبنی بر آغاز پرداختن به موضوع بهینه سازی از سوی وزارت نیرو، برنامه‌ریزی لازم صورت گرفت.
وی ادامه داد: با توجه به این که یکی از بخش‌هایی که باعث مصرف بالای برق می‌شود روشنایی معابر است، برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفت که طی مدت زمانی مشخص، کلیه چراغ‌های روشنایی معابر شهری و برون شهری که عمدتاً چراغ‌های پرمصرف گازی اعم از بخار سدیم یا بخار جیوه است با چراغ های فوق کم مصرف LED جایگزین شود.
معاون وزیر نیرو اضافه کرد: این موضوع در دستور کار قرار گرفت و در قالب ساز و کار بازار بهینه‌سازی انرژی و محیط زیست فراخوان منتشر شد و سرمایه‌گذاران برای مشارکت در این حوزه دعوت شدند و با توجه به اعتمادی که سرمایه‌گذاران و مردم به دولت سیزدهم و وزیر نیرو داشته‌اند استقبال خوبی شد و در نهایت در فاز اول در شهرهای یزد و کردستان، قرارداد مربوطه در این زمینه منعقد شد.
وی از امضای قراردادهای مربوط به بهینه سازی روشنایی هشت شهر و استان دیگر کشور با حضور وزیر نیرو خبر داد و خاطرنشان کرد: قرار است در هشت شهر و استان به میزان یک و نیم میلیون چراغ طی حداکثر دو سال، اصلاح و تعویض چراغ‌های معابر شهری شان انجام شود.کمانی عنوان کرد: طی چند وقت اخیر نیز برای هشت شهر دیگر شامل تهران بزرگ، آذربایجان غربی، البرز، ایلام، گیلان، چهار محال و بختیاری، گلستان و مرکزی، سرمایه‌گذاران به صورت رسمی برای بهینه سازی روشنایی معابر اعلام آمادگی کردند. سرمایه‌گذاری پیش بینی شده بالغ بر ۳ هزار میلیارد تومان است و نتیجه آن، نزدیک به ۲۰۰ مگاوات کاهش توان مصرفی برق را در بر خواهد داشت.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;