تعرفه برق با حذف قبوض کاغذی تغییر می‌کند؟

سخنگوی صنعت برق گفت: تأکید می‌کنم که هیچ تغییری در نحوه محاسبه قبوض و یا نرخ‌ها اتفاق نیفتاده و تنها تغییری که صورت گرفته، صرفا نحوه صدور قبوض است که به جای صدور قبوض کاغذی، صدور قبوض به صورت الکترونیکی خواهد بود.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق  اظهار داشت: مردم استقبال خوبی را از طرح صدور قبض الکترونیکی داشتند و تاکنون بیش از ۹۰ درصد مشترکین در این طرح ثبت نام کرده‌اند، یعنی شماره تلفن همراه خود را در سامانه‌های مربوطه ثبت کردند.
وی افزود: ما در این طرح این امکان را فراهم می‌کنیم که کسانی که تلفن همراه هوشمند دارند بتوانند قبض برق خود را در هر دوره به صورت کامل مشاهده کنند و از طریق سایت‌های شرکت‌های توزیع برق به جزئیات قبض برق‌شان دسترسی کاملی داشته باشند.
سخنگوی صنعت برق در پاسخ به اینکه “اخیرا برخی اخبار غیررسمی از تغییر در روش‌های محاسبه هزینه برق و افزایش عوارض قبوض حکایت دارد، آیا این اخبار صحت دارد؟ “، گفت: تأکید می‌کنم که هیچ تغییری در نحوه محاسبه قبوض و یا نرخ‌ها اتفاق نیفتاده و تنها تغییری که صورت گرفته، صرفا نحوه صدور قبوض است که به جای صدور قبوض کاغذی، صدور قبوض به صورت الکترونیکی خواهد بود.
بر اساس این گزارش، طبق آخرین اخبار قبوض کاغذی در ۱۲ استان کشور حذف شده است. به عبارت دیگر از میان ۳۶ میلیون مشترک برق کشور تاکنون اطلاعات بیش از ۳۰ میلیون مشترک برای حذف قبوض کاغذی جمع‌آوری شده است. تاکنون اطلاعات حدود ۸۴ درصد مشترکان برق کشور به منظور حذف قبوض کاغذی در سامانه ثبت شده است.
بر اساس آخرین ارزیابی صورت گرفته تاکنون در استان‌های سیستان و بلوچستان، فارس، کرمان، خراسان‌جنوبی، یزد، هرمزگان، چهارمحال و بختیاری، خراسان‌رضوی، اصفهان، کردستان، زنجان و خراسان‌شمالی بیش از ۹۰ درصد مشترکان اطلاعات خود را ثبت کرده‌اند و قبوض کاغذی در این مناطق به طور کامل حذف شده است.
 همچنین بین ۷۰ تا ۹۰ درصد مشترکان در استان‌های خوزستان، سمنان، گلستان، مازندران، قم، البرز، قزوین، تهران، اردبیل، آذربایجان شرقی و غربی، همدان، لرستان، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد به این طرح پیوسته‌اند و این میزان در استان‌های ایلام، کرمانشاه، مرکزی و کلانشهر مشهد ۵۰ تا ۷۰ درصد است.
منبع برق نیوز
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;