سامانه هوشمند اعلام حریق ، از آیتم‌های هوشمندسازی شهرها

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران بهره گیری از سیستم اعلام حریق را یکی از آیتم‌های تحقق هوشمندسازی شهرها خواند.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز،  رضا داوری در حاشیه برگزاری یکصدونودوچهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران در تشریح طرح الحاق ساختمان‌ها به سیستم اعلام هشدار سازمان آتش‌نشانی گفت: مصوبه‌ای از سال ۹۵ در شورای شهر وجود دارد که براساس آن و به طور مشخص به استناد ماده ۷ آن طرح مانیتورینگ ساختمان‌ها به اجرا گذاشته می‌شود. براساس این مصوبه شاهد اتصال هوشمند سیستم اطلاع حریق ساختمان به سامانه سازمان آتش‌نشانی شهر تهران خواهیم بود.
وی افزود: در این طرح دیگر نیازی به تماس شهروندان وجود ندارد چرا که سازمان آتش‌نشانی به صورت اتوماتیک از وقوع آتش‌ مطلع می‌شود البته برای هیچ کس الزامی وجود ندارد. تنها الزام مربوط به ساختمان‌های خود شهرداری تهران است.
وی در تشریح مزایای این طرح گفت: کشف زودهنگام حریق قطعا در مقابله بهتر با آن تأثیر بسزایی دارد و این طرح موجب کشف زودهنگام حریق خواهد شد. یکی دیگر از مزایای این طرح این است که ساختمان‌های متصل به سامانه اعلام حریق هر شش ماه یک بار بازدید شده و مورد بررسی قرار می‌گیرند.
وی تأکید کرد: یکی از آیتم‌های مهم در هوشمندسازی یک شهر اجرای همین سامانه محسوب می‌شود و این طرح در حال انجام است. این یک طرح کاملا داخلی است و در حال حاضر مشغول بررسی صلاحیت بیش از ۱۷ شرکت داخلی برای اتصال به این سامانه هستیم.
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در پاسخ به این سوال که آیا این طرح با طرح پلاک ایمن تفاوتی دارد یا خیر؟ گفت: بله این طرح تفاوت دارد چرا که طرح پلاک ایمن کاملا فرهنگی بوده و بیشتر به رفتار هم وطنان مربوط بود و هیچ وسیله و تجهیزاتی در آن به کار گرفته نمی‌شد. سیستم‌های اعلام در صورت مشاهده و حس کردن حریق شروع به آلارم دادن می‌کنند و در این سامانه در کنار اینکه ساکنان از وقوع آتش مطلع می‌شوند سازمان آتش‌نشانی نیز همزمان از وقوع آتش مطلع می‌شود. خوشبختانه شورا تصمیم خوبی گرفته و با تصویب این آیین‌نامه قدم اول برای ابلاغ آن را برداشته و کلیه منابع برای تأمین هزینه‌های آن نیز در نظر گرفته شده است.
منبع خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;