ساماندهی آزمایشگاه های همکار در نظام مهندسی اراک

مرکزی مدیرکل استاندارد استان مرکزی گفت: در جلسه کمیسیون ماده ۴۲ شهریورماه که با حضور سازمان نظام مهندسی و اداره راه و شهرسازی برگزار شد، مقرر شد طی مهلت ۶ ماهه نسبت به ساماندهی آزمایشگاه‌های استان اقدام شود و اداره کل استاندارد و انجمن بتن استان با تمام توان پیگیر اجرای این مصوبه خواهند بود.
به گزارش تاسیسات نیوز، سید سعید میرنظامی در جلسه کارگروه استانداردسازی مصالح ساختمانی در استان مرکزی که با محوریت استانداردسازی سنگدانه بتن و با هدف رفع موانع و چالش‌های تولید، با حضور رئیس انجمن صنفی تولیدکنندگان بتن استان و جمعی از تولیدکنندگان بتن و سنگدانه برگزار شد، بازخورد کنترل و بازرسی فنی کارشناسان استاندارد در خصوص استانداردسازی مصالح ساختمانی را مثبت و مایه خرسندی دانست و اظهار کرد: در حوزه آموزش صنعت ساختمانی و ذینفعانی که دغدغه آموزش داشته اند نیز شاهد بازخوردهای مثبت بوده ایم که باعث افتخار اداره‌کل استاندارد استان مرکزی است.
وی گفت: با توجه به اهمیت کیفیت مصالح ساختمانی، بحث استانداردسازی در این حوزه همیشه دغدغه اصلی اداره کل بوده و خوشبختانه با تدابیر مثبتی که اندیشیده شده در سال جاری با جدیت و سخت کوشی بیشتری توسط کارشناسان دنبال شده است.
وی در راستای بهره‌مندی از قابلیت ها و توانمندی‌های علمی و فنی و تجهیزات آزمایشگاه‌های همکار به منظور دستیابی به اهداف شورای فنی استان گفت: طبق قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، تنها مرجع اعتباربخشی به آزمایشگاه‌های همکار، سازمان ملی استاندارد ایران است.
مدیرکل استاندارد استان در ادامه افزود: در جلسه کمیسیون ماده ۴۲ شهریورماه که با حضور سازمان نظام مهندسی و اداره راه و شهرسازی برگزار شد، مقرر شد طی مهلت ۶ ماهه نسبت به ساماندهی آزمایشگاه‌های استان اقدام شود و اداره کل استاندارد و انجمن بتن استان با تمام توان پیگیر اجرای این مصوبه خواهند بود.
میرنظامی با بیان این که منافع استانداردسازی متوجه عامه مردم است اظهار کرد: سازمان نظام مهندسی و مهندسان ناظر می‌توانند نقش حائز اهمیتی در راستای استانداردسازی مصالح ساختمانی داشته باشند؛ به این صورت که در اجرای پروژه‌ها با جلوگیری و منع بکارگیری مصالح ساختمانی غیراستاندارد مانع عرضه و فروش این مصالح در سطح استان شوند که در نهایت واحدهای تولیدی را به سمت رفع نقص، دریافت نشان استاندارد و ارتقای کیفیت محصولات تولیدی سوق خواهد داد.
فعالیت ۹۰ درصد واحدهای تولید بتن استان بر اساس قوانین استاندارد
مدنی رئیس انجمن بتن استان مرکزی نیز در این جلسه گفت: حدود ۹۰ درصد واحدهای بتن استان بر اساس قوانین استاندارد تولید می‌کنند که رقم قابل توجهی است.
وی در ادامه با اشاره به فعالیت کارگاه‌های تولیدی غیر استاندارد و مشکلات عدیده‌ حاصل از فعالیت آن‌ها در سطح استان، خواستار پلمب اینگونه واحدها شد.
در پایان این جلسه، با توجه به اهمیت شناسنامه دار شدن معادن استان عنوان شد که انجمن صنفی تولیدکنندگان بتن استان که بانک اطلاعاتی از تمامی معادن و تولیدکنندگان شن و ماسه دارد، نسبت به شناسایی واحدهایی که پتانسیل اخذ پروانه استاندارد دارند، اقدام کند.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;