سازمان هواشناسی اعلام کرد: تداوم بارش برف و باران در برخی مناطق ایران تا روز سه‌شنبه

سازمان هواشناسی از تداوم بارش برف و باران در برخی استان‌های کشور تا روز سه‌شنبه خبر داد و درباره طوفانی شدن دریا در سواحل جنوبی کشور هشدار نارنجی صادر کرد.
به گزارش تاسیسات نیوز، براساس پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و‌ آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز (۱۹ اسفند ۱۴۰۲) در جنوب و نوار شرقی کشور واقع در استان‌های هرمزگان، کرمان شرق فارس، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی بارش باران روی می‌دهد. همچنین در مناطقی از شمال غرب کشور، غرب سواحل دریای خزر و شمال شرق کشور بارش پراکنده و برای دامنه‌های جنوبی البرز مرکز کشور و دامنه‌های زاگرس وزش باد پیش‌بینی می‌شود.
شدت بارش‌های امروز در نیمه شرقی هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان است. فردا (یکشنبه) در شمال غرب، غرب، نیمه غربی، سواحل دریای خزر، استان‌های واقع در دامنه‌های البرز مرکزی و غربی،جنوب شرق و نوار شرقی کشور بارندگی گاهی همراه با وزش باد پیش‌بینی شده است.
روز دوشنبه بارندگی‌ها در بیشتر مناطق کشور به‌جز نوار غربی و جنوب شرق کشور ادامه دارد. روز سه‌شنبه در نیمه شرقی سواحل دریای خزر مناطقی از شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور بارش و در نوار شرقی کشور کاهش نسبی دما روی می‌دهد. اواخر وقت سه شنبه سامانه بارشی از شرق کشور خارج می‌شود.
چهارشنبه در جنوب شرق کشور وزش باد شدید روی می‌دهد و در سایر مناطق کشور جوی آرام برقرار خواهد بود. طی این مدت بارش در مناطق سردسیر و کوهستانی به‌شکل برف و در مناطق جنوبی و شرقی کشور با رعد و برق و وزش باد نسبتا شدید همراه است. همچنین امروز با توجه به شدت ناپایداری جو در جنوب سیستان و بلوچستان و نیمه شرقی هرمزگان احتمال ریزش تگرگ دور از انتظار نیست.
طبق اعلام سازمان هواشناسی کشور، امروز دریای خزر و همچنین امروز و فردا دریای عمان، تنگه هرمز و شرق خلیج فارس و مواج است. این سازمان همچنین درباره طوفانی شدن دریا در سواحل جنوبی کشور هشدار سطح نارنجی به شرح زیر صادر کرده است.
توصیف سامانه: افزایش ارتفاع امواج دریا با تاکید بر تقویت بارش در مناطق دریایی
نوع مخاطره: افزایش بیشینه سرعت وزش باد (محدوده ۳۰ نات و بیشتر) و افزایش ارتفاع امواج (محدوده ۲متر)
زمان و منطقه اثر:
شنبه ۱۴۰۲/۱۲/۱۹ و یکشنبه ۱۴۰۲/۱۲/۲۰: مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های هرمزگان و سیستان و بلوچستان در تنگه هرمز و دریای عمان.
اثر مخاطره: پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌های پرورش ماهی، احتمال خسارت در مناطق ساحلی به دلیل تند باد شدید، اختلال در تردد دریایی (شناورهای سبک، شناورهای مسافربری و کشتی‌های تجاری)
توصیه: منع تمام فعالیت‌های تفریحی و شیلاتی، جلوگیری از تردد شناورهای سبک و نیمه سنگین، اتخاذ تصمیمات لازم جهت جلوگیری از خسارات احتمالی با تاکید بر دریای عمان و تنگه هرمز.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;