سازمان‌های نظام مهندسی همواره مورد غضب برخی از شهروندان است

رئیس سازمان نظام‌مهندسی اصفهان بابیان اینکه علی‌رغم رکود چندساله در ساخت‌وساز کشور بخش ساخت‌وساز در اصفهان همچنان فعال است. گفت: از شهریور سال ۹۷ تا شهریور امسال حدود ۸ میلیون مترمربع ساخت‌وساز در حال انجام است.

به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، غلامحسین عسکری گفت: میزان ساخت‌وساز در اصفهان نسبت به سال‌های دوران رونق با کاهش ۴ تا ۵ میلیون مترمربعی روبرو شده که این‌کاهش در تمامی شهرهای کشورعمومیت دارد.
وی گفت: تمام تلاش ما در سازمان نظام مهندسی اصفهان این بوده که سازمان تخصصی و پاسخ‌گو داشته باشیم در حال حاضر هیئت‌مدیره کنونی نظام‌مهندسی اصفهان منسجم و پاسخ‌گوی شهروندان و ۳۲ هزار عضو مهندس خود است.
رئیس سازمان نظام مهندسی اصفهان با بیان اینکه در یک مجموعه ۳۲ هزارنفری صدای افراد ناراضی واضح‌تر از افراد راضی شنیده می‌شود. گفت: سعی ما بر این است که فعالیت‌های قانونی و مشروع مهندسان را حمایت کنیم و اگر دراین‌بین توقعاتی از سوی برخی از مهندسان ایجادشده مربوط به موضوعات فرا استانی بوده که اجرای آن از دسترس ما خارج است.
رئیس نظام‌مهندسی اصفهان در پاسخ به این سؤال که چرا برخی از شهروندان هزینه دریافتی نظام‌ مهندسی را فراتر از میزان خدمت‌دهی این نهاد می‌دانند گفت: متأسفانه این ارگان و نهاد خصوصی همواره مورد غضب برخی از شهروندان است چرا که برخی از مهندسان می‌خواهند اخلاق حرفه‌ای خود را کنار بگذارند و وقتی می‌بینند جواب این توقع نه است در برابر این نهاد تخصصی گارد می‌گیرند.
رئیس سازمان نظام‌مهندسی اصفهان گفت: البته دراین‌بین مهندسانی نیز هستند که از رسالت اصلی خود دور می‌شوند که به عقیده ما این افراد بسیار انگشت‌شمار هستند. چرا که مقایسه ساخت‌وسازهای ۲۰ سال پیش با سال‌های جاری می‌تواند دلیل مبرهنی برای رشد و توسعه ساخت‌وساز در کشور باشد.
وی در ادامه گفت: نظام‌مهندسی اصفهان به‌طور قاطع دو رویکرد ارشادی و انضباطی را در برابر متخلفان دارد و از هزینه های حادث شده از نه گفتن هراسی ندارد.
عسکری در نهایت گفت: اگرجشنواره چهره سال به واسطه تبلیغات عده ای حاشیه نرود می تواند اثرات مثبتی در جامعه عمرانی داشته باشد.
منبع صما
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;