ساخت یخچال خورشیدی قابل حمل

دانشجوی مخترع مرکز علمی کاربردی میثاق البرز در اقدامی مبتکرانه و نوآورانه موفق به ساخت یخچال خورشیدی قابل حمل با مصرف پزشکی شد.

به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، یخچال خورشیدی قابل حمل ناجی با شماره اظهارنامه ۱۳۹۶٫۵۰۱۴۰۰۰۳۰۰۷۲۳۹ در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ثبت اختراع شده است.

معاون پژوهشی مرکز آموزش علمی کاربردی میثاق استان البرز در نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری استان اظهار داشت : این یخچال برای نخستین بار در ایران بدون اینکه نمونه خارجی داشته باشد، توسط این دانشجوی مخترع البرزی ساخته شد.

دکتر افشین قنبری گفت: تمام مراحل و ساخت قطعات یخچال «حمل داروی و اعضای بدن ناجی» از نقشه تا امکان سنجی توسط دانشجو، محمد رضایی به مدت یک سال انجام شده است.

وی اظهار داشت: این دستگاه که قابلیت حمل بالایی دارد و حمل و نقل آن آسان است و در مناطق محروم که دستیابی به انرژی های تجدیدپذیر مثل برق و الکتریسیته وجود ندارد می تواند حتی جان یک انسان را نجات دهد.

قنبری گفت: با استفاده از این یخچال خورشیدی می توان عضو قطع شده و سایر اعضای بدن انسان مانند قلب و کلیه و خون را حمل کرد.

وی با بیان اینکه نمونه آزمایشگاهی این یخچال حدود ۵۰ میلیون ریال هزینه در برداشته، که بخشی از آن توسط دانشجو و بخشی نیز توسط هیات مدیره مرکز علمی کاربردی میثاق تامین شده، افزود: مزیت اصلی این یخچال بدنه بسیار سبک و قابلیت حمل راحت است که بدنه ریلی و کشویی دارد.

وی گفت: این یخچال دارای یک کمپرسور بسیار قدرتمند است که توان بازدهی بالایی داشته و انرژی زیادتری برای خنک سازی و اتمسفر داخل یخچال تولید می کند.

منبع ایرنا
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;