ساخت استینگر برای نصب بر دهانه چاه

به گزارش تاسیسات نیوز، مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب از ساخت ۶ عدد استینگر برای نصب روی دهانه چاه ۱۴۷ رگ سفید خبر داد و گفت: پس از پاکسازی و متمرکز شدن شعله چاه، یکی از آنها جهت آغاز عملیات Top Kill روی دهانه چاه مستقر خواهد شد.

 

بیژن عالی‌پور با اشاره به بازدید انجام گرفته از آخرین اقدامات برای مهار چاه ۱۴۷رگ سفید، اظهار کرد: ۴ عدد استینگر ۱۴ اینچ و ۲ عدد استینگر ۱۱ اینچ با طول‌های متفاوت، برای نصب روی دهانه چاه ۱۴۷ ساخته شده است که پس از پاکسازی و متمرکز شدن شعله چاه، یکی از آنها برای آغاز عملیات Top Kill روی دهانه چاه مستقر خواهد شد.



وی افزود: اکنون تمیزکاری استخر ۱۳۰ هزار بشکه‌ای انجام شده و با توجه به استفاده از تمام ظرفیت موتور پمپ‌های آب در خنک‌سازی عملیات حمله به آتش، تسطیح مجدد محوطه عملیات و پاکسازی آبراه‌های اطراف، علاوه‌بر احداث جاده‌های دسترسی جدید جهت حصول اطمینان از روند عملیات مورد تاکید است.



مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با تاکید بر رعایت مسائل ایمنی و حفظ جان کارکنان، تصریح کرد: با آغاز استقرار دکل‌های ۹۳ و ۹۴ فتح شرکت ملی حفاری ایران و ازدیاد تردد خودروها در منطقه تا زمان استقرار کامل دکل‌ها و آغاز عملیات حفاری عمودی و انحرافی علاوه‌بر عملیات نزدیک شدن به دهانه چاه، لازم است تدابیر ایمنی با جدیت بیشتری پیگیری شود تا ضمن حفظ سرعت انجام عملیات، همکاران با خطر مواجه نشوند.



عالی‌پور اظهار کرد: همه اقدامات اجرایی انجام شده و آمادگی داریم تا در صورت بروز مانع یا نقص در یکی از موقعیت‌های عملیاتی، تصمیمات لازم اتخاذ شود و تیم‌های عملیاتی به سرعت موانع را مرتفع سازند.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;