ساختمان های ۲۰ ساله تهران شناسنامه دار می شوند

 استاندار تهران گفت: شناسنامه فنی ساختمان‌هایی با قدمت ۲۰ سال تهیه می شود تا نسبت به مقاوم سازی آنها اقدام شود.

به گزارش تاسیسات نیوز،  «انوشیروان محسنی بندپی»  در حاشیه نشست تخصصی مدیران دستگاه های اجرایی و علمی به منظور بررسی و رفتارشناسی گسل های تهران بطور نمونه گسل مشاء اظهارداشت: پیگیر برنامه های بلندمدت جهت پیشگیری از مخاطرات هستیم.
وی افزود: با پیگیری شناسنامه فنی برای ساختمان هایی با بیش از ۲۰ سال قدمت نسبت به مقاوم سازی منازل غیر ایمن اقدام می شود.
وی گفت: همچنین ارزیابی از ۲۴۶ هزار منزل روستایی انجام شده و منازلی که نیاز به مقاوم سازی دارند احصا شده و این اقدام در شهر تهران نیز پیگیری می‌شود.
بندپی عنوان کرد:  در زلزله اخیر آمادگی دستگاه‌های مختلف اعم از هلال احمر، اورژانس و غیره محقق شد، البته باید اقدامات پیشگیرانه و تمهیدات لازم را برای اطمینان خاطر شهروندان فراهم کنیم.
استاندار تهران با اشاره به برگزاری نشست تخصصی با اساتید و کارشناسان، اظهار داشت که نشست تخصصی با حضور اساتید زلزله شناسی دانشگاه های استان تهران در حوزه زمین شناسی، رفتار شناسی گسل ها و نقشه‌برداری برگزار و مباحثی مطرح شد تا آمادگی و ارزیابی از مسائل پیرامونی زلزله بر اساس تشریک مساعی و تبادل نظر ایجاد شود.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه زلزله، زمان مشخصی ندارد باید تدابیر لازم اتخاذ و آمادگی فراهم شود تا خسارت ها به حداقل برسد.
بندپی ادامه داد که قانون جدید مدیریت بحران ظرفیت‌های خوبی دارد و وظایف دستگاه‌ها مشخص شده است.
استاندار تهران با بیان اینکه رفتارشناسی گسل های تهران شامل گسل مشاء، شمال تهران، ری، پاکدشت و ملارد انجام می شود، افزود: همه دستگاه هایی که در مورد زلزله تکلیف دارند باید آمادگی داشته باشند و در این زمینه از آن‌ها مطالبه گری داریم.
منبع ایرنا
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;