زمین مسکن ملی مشهد در شهر گلبهار واگذار شد

رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید گلبهار گفت: در اجرای سیاست‌های دولت در طرح ملی تولید و عرضه مسکن، زمین مورد نیاز برای ساخت ۱۵ هزار واحد مسکونی در این شهر تامین شد.
به گزارش تاسیسات نیوز، دولت تدبیر و امید “طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن” را زمستان پارسال رونمایی و پیرو آن وزارت راه و شهرسازی شهریور امسال ثبت ‌نام از متقاضیان را در کرمان به عنوان نخستین استان آغاز کرد.
ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در اجرای “طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن” در کشور برنامه‌ریزی شده است که بر این اساس ۲۰۰ هزار واحد در شهرهای جدید با مشارکت بخش خصوصی، ۱۰۰ هزار واحد در مناطق بافت فرسوده شهری توسط شرکت بازآفرینی شهری و ۱۰۰ هزار واحد نیز توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ساخته می‌شود.
مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید گلبهار گفت: در این راستا از متقاضیان واجد شرایط طی دو مرحله در سامانه مربوطه ثبت نام شده و پس از تایید اولیه اطلاعات آنان نسبت به اطلاع رسانی به متقاضیان واجد شرایط به منظور تشکیل پرونده اقدام شده است که متقاضیان پس از مراجعه به بانک و افتتاح حساب به سازندگان معرفی می‌شوند.
هومن گریوانی افزود: آگهی فراخوان ارزیابی پیمانکاران واجد شرایط نیز در دو نوبت چاپ شده و پس از ارزیابی و برگزاری مناقصه عملیات ساخت واحدهای مسکونی آغاز می‌شود.
وی در باره آخرین وضعیت طرح مسکن مهر این شهر نیز ادامه داد: از ۳۹ هزار و ۸۳۳ واحد مسکن مهر که ساخت آن در شهر جدید گلبهار آغاز شد تاکنون ۳۱ هزار و ۳۶۰ واحد افتتاح شده و یکهزار و ۱۰ واحد جدید دیگر آماده بهره برداری است و هفت هزار و ۴۶۳ واحد مسکن مهر در این شهر هنوز ساخته نشده که اغلب این واحدها مربوط به شرکت‌های تعاونی هستند.
مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید گلبهار گفت: اکثر مراجعات و تماس‌های مردمی در خصوص واحدهای مسکن مهر به شرکت عمران شهر جدید گلبهار مربوط به متقاضیان تعاونی‌های مسکن مهر است، این شرکت برای احقاق حقوق مردم و همچنین به منظور تعیین تکلیف صاحبان این واحدها پیگیری‌های متعدد با اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان داشته به نحوی که از نیمه دوم سال گذشته مقرر شده است نماینده این اداره کل در محل دفتر مسکن مهر این شرکت حضور داشته و به مشکلات رسیدگی نمایند.
وی افزود: براساس طرح جامع گلبهار مصوب سال ۱۳۷۲ شورای عالی معماری و شهرسازی، افق جمعیتی برای این شهر ۲۰۰ هزار نفر پیش‌بینی شده است که تا ۴۰۰ هزار نفر نیز قابل افزایش خواهد بود.
شهرجدید گلبهار با وسعت چهار هزار هکتار در ۳۵ کیلومتری شمال غربی مشهد در امتداد جاده مشهد – چناران واقع است. ایجاد این شهر در چارچوب سیاست ایجاد مراکز اقماری اسکان جمعیت برای شهرهای بزرگ به منظور کنترل توسعه پیوسته این شهرها، هدایت اسکان جمعیت در محدوده اطراف آنها و جلوگیری از نابودی زمین‌های کشاورزی اطراف شهرها و اسکان بی رویه جمعیت، سال ۱۳۷۲ به عنوان نخستین مصوبه “طرح جامع شهرهای جدید” به تصویب شورای عالی شهرسازی ایران رسید.
مرکز شهرستان ۱۲۶ هزار نفری چناران نیز در ۶۱ کیلومتری شمال غرب مشهد واقع است. چناران مرکب از دو بخش مرکزی و گلبهار دارای ۲۱۶ روستاست.
منبع ایرنا
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;