رییس شورای شهر تهران: موضوع فاضلاب برایمان اهمیت دارد

محسن هاشمی گفت: کاش مدت ۲۵ ساله برای استفاده رایگان از پساب، مادام العمر می شد.همان قدری که موضوع مترو برای ما اهمیت داشته است موضوع شبکه فاضلاب و تصفیه خانه ها هم اهمیت ویژه ای داشته است.
به گزارش تاسیسات نیوز، محسن هاشمی رییس شورای اسلامی شهر تهران در مراسم امضای تفاهم میان شهرداری تهران و شرکت و آب و فاضلاب گفت: اهمیت آب، از برق و گاز هم بالاتر است. غربی ها می گویند برای شروع هر کاری باید ابتدا به موضوع آب توجه شود.
وی ادامه داد: در استان تهران از سد طالقان، امیرکبیر، لار، ماملو و لتیان به عنوان پنج مخزن آبی شهر استفاده می کنیم.
هاشمی با اشاره به اینکه اولویت اول ما، کاهش مصرف آب است به خصوص کاهش مصرف آب در حوزه آبیاری فضای سبز خاطرنشان کرد: البته می توان از آبیاری تحت فشار استفاده کرد.
رییس شورای اسلامی شهر با اشاره به صحبت های شهردار منطقه ۲۲ گفت: علی رغم اینکه شهردار منطقه ۲۲ می گوید به ۵۰ میلیون مترمکعب آب نیاز دارند، اگر از آبیاری تحت فشار استفاده شود این عدد به ۲۵ میلیون مترمکعب کاهش خواهد یافت.
وی افزود: به خاطر بدهکاری و ندادن پول آب شرکت آب و فاضلاب، آب پارک چیتگر را قطع کرده بودند در حالی که ما وقتی جمع و تفریق کردیم دیدیم اگر نصف آن هزینه را برای آبیاری تحت فشار مصرف می کردیم به صرفه تر بود.
هاشمی با اشاره به اینکه موضوع پس از مصرف، توزیع مناسب است، گفت: آب و فاضلاب هم باید آب مناسب توزیع کند و هم باید فاضلاب و پساب را کنترل کند.
وی گفت: همان قدری که موضوع مترو برای ما اهمیت داشته است موضوع شبکه فاضلاب و تصفیه خانه ها هم اهمیت ویژه ای داشته است به گونه‌ای که آیت الله هاشمی در یک نماز جمعه در خصوص این دو موضوع صحبت کردند.
رییس شورای شهر تهران با بیان اینکه تفاهم نامه خوبی میان آب و فاضلاب در این خصوص بسته شده است، گفت: اما کاش مدت ۲۵ ساله برای استفاده رایگان از پساب را مادام العمر می کردید زیرا من نگرانم ۲۵ سال بعد یک باره پول زیادی برای پساب بپردازیم.
وی افزود: معلوم نیست پس از ۲۵ سال استفاده رایگان از پساب مجبور باشیم چقدر پول به آب و فاضلاب بپردازیم و باید مراقب باشیم ۲۵ سال دیگر برای مردم آن زمان تهران ایجاد نگرانی نشود.
هاشمی با تاکید بر اینکه این قرارداد و تفاهم نامه را با همه مناطق شهر تهران منعقد کرده اند، گفت: تصمیم گرفته شده تصفیه خانه های کوچک مقیاس ساخته شود به نظرم همین حالا تفاهم نامه اش را با همه مناطق منعقد کنید.
وی از شرکت برق و گاز شهر تهران درخواست کرد: تا در حوزه موضوع تاب آوری شهر تهران به مساله برق و گاز اضطراری بپردازند.
منبع خبرگزاری مهر
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;