رونق حمایت از شتابدهنده ها در سال ۱۴۰۰

«ساتکاب» با توجه به نقش حیاتی «دانش بنیان ها» در توسعه و رونق اقتصادی، بیشترین اولویت خود را در حوزه حمایت و تسهیلگری،  جهت صادرات کالا و خدمات شرکت های دانش بنیان، به ویژه در سال جاری  قرار داده است.
به گزارش تاسیسات نیوز، شرکت مادرتخصصی ساتکاب با رویکرد پشتیبانی از چهار شرکت مادرتخصصی دیگر وزارت نیرو و حمایت از شرکت های بخش خصوصی در جهت ساخت داخل و توسعه اقتصاد دانش بنیان در صنعت آب برق، از ابتدای سال ۱۳۹۸ اقدام به برگزاری مجموعه رویدادهای کارآفرینی آب و برق موسوم به «رکاب» کرد. در این راستا مجموعه ای از شرکت های ساخت داخل، دانش بنیان و شتابدهنده های تخصصی حوزه آب، برق و انرژی شناسایی شدند.
«ساتکاب» به عنوان تسهیلگر بخش خصوصی، کمک به صادارت کالای آب، برق و انرژی به کشورهای منطقه به ویژه اوراسیا و عراق را در هدف خود قرار داده است.
«محمد ولی علاءالدینی»، “رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت ساتکاب” که دبیر کمیسیون مشترک اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق می باشد، همواره بر استفاده از ظرفیت کشورهای منطقه غرب آسیا به ویژه عراق تاکید داشته و در این باره می گوید:
از عوامل پویایی اقتصاد هر کشوری، تسلط بر بازار صادرات است، و ایران نیز از این رو با وجود تحریم ها، از موانع موجود عبور کرده و این تهدید را به فرصتی  تبدیل کرده و درآمد ارزی کشور را افزایش داده است.
مهندس علاءالدینی نیز در این راستا،  با توجه به سیاست های راهبردی مقام معظم رهبری در نامگذاری سال های اخیر مبنی بر شعار سال «تولید، پشتیبانی ها، مانع زدایی ها»شرکت های دانش بنیان» را همواره از اولویت های ساتکاب برشمرده است.
براساس نظریه «پیچیدگی اقتصادی»، هر کشوری که دارای بیشترین صادرات در حوزه دانش بنیان باشد از مزیت «پیچیدگی اقتصادی» برخوردار است،  چرا که «اقتصادهای پیچیده» حجم متنوعی از دانش های مختلف و بین رشته ای را بکار می گیرند تا تنوع بخشی زیادی در تولید کالای با کیفیت و قابل رقابت در صادرات ایجاد کند.
 بر همین اساس شرکت ساتکاب بیشترین حمایت و تسهیلگری را در جهت صادرات کالا و خدمات شرکت های دانش بنیان قرار داده است.
یکی از شتابدهنده های تخصصی حوزه آب، موسوم به “شتابدهنده آبان” از موفق ترین فعالان حوزه دانش بنیان صنعت آب و آب و فاضلاب بوده که علاوه بر موفقیت در فروش کالای الکترولیز آب یا همان سامانه گندزدایی آب، در داخل و خارج از کشور شده است.
این کالا بصورت آنلاین اقدام به تولید آب ژاول می نماید و جایگزین استفاده از کپسول های گاز کلر که دارای خطرات و تهدیداتی هستند می گردد.
هم اکنون شرکت ساتکاب در حال تسهیلگری به شتابدهنده آبان جهت اخذ تاییدیه از شرکت آب و فاضلاب کشور می باشد تا در تصفیه خانه ها جایگزین کپسول های گاز کلر شود. این موضوع علاوه بر افزایش کیفیت گندزدایی آب، از دیدگاه پدافند غیرعامل، امنیتی  HSE، مزایایی نسبت به کپسول های گاز کلر دارد.
بر اساس تفاهم نامه شرکت مادرتخصصی ساتکاب با صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، شرکت های دولتی در صورت عدم کفایت بودجه و نیازمندی کالاهای دانش بنیان، می توانند اقدام به خرید بصورت لیزینگ های کم بهره و بلند مدت، از منابع صندوق یاد شده کنند.
افشین خصالی/ کارشناس دفتر حمایت از ساخت داخل و توسعه صادرات شرکت ساتکاب
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;