روزتان مبارک

روح الله واصف

به گزارش تاسیسات نیوز، یادداشتی که مطالعه میکنید سرمقاله هفته نامه تاسیسات نیوز شماره 194 میباشد.


همکاران گرامی سلام و خداقوت


این بار سلام ویژه دارم به همه همکاران خانم. به همه همکارانی که به‌جز مسئولیت‌های مهندسی، مسئولیت مادر بودن را هم دارند. مسئولیت همسر بودن. مسئولیت خواهر بودن. مسئولیت عشق ورزیدن و آموزش محبت کردن. مسئولیت لطافت بخشیدن به زندگی سرد و خشن شهری و مدرن. درحالی‌که خود عضوی از همین جامعه هستند.


زنان همکار ما در میان یک تضاد شدید اجتماعی روزگار می‌گذرانند. از سویی در رقابت با مردان، سعی در سهم خواهی از جامعه به‌شدت مردسالارانه هستند و از سویی دیگر با همین نیمه مردسالار به داد و ستد فرهنگی می‌پردازند.


درحالی‌که گاهی با همسر خود ر رقابتند ولی در اوج این مسابقه مجبورند فرزندان را بزرگ کنند، محیط ظاهری و عاطفی خانه را مرتب کنند و با هزاران پارادوکس دیگر روبرو باشند؛ یعنی هم حال را می‌سازند و هم در حال ساخت آینده‌اند با پرورش فرزندان.


بدون تعارفات معمول مردان نه می‌توانند و نه گاهی می‌خواهند که در کاستن از بار مشکلات همسران خود کمکی کنند. مشکلات مالی و برخی اتفاقات اجتماعی عرصه را بر مردان روزگار ما تنگ کرده است.


به‌عنوان‌مثال اتفاقات مسخره‌ای مانند مطالبه مدارک دانشگاهی بالاتر از کارشناسی باعث شده است که همه به فکر ادامه تحصیل باشند و این یعنی زمان و پول و چشم‌پوشی از اوقات فراغت.


اثرات چنین پدیده‌هایی به شکل سنگین‌تر از خو، به زنان جامعه ما وارد می‌شود. حال زنانی که با همه این مشکلات دست به گریبانند به سهم خواهی از جامعه برمی‌خیزند و صد افسوس که گاهی به شغل‌هایی می‌پردازند که روحیه لطیف و سرشار از محبت آنان را خدشه‌دار می‌سازد.


جامعه ما تاوان رفتارهای خشن خود را بلافاصله و مستقیم می‌بیند و این‌گونه است که بنیان‌های محکمی از هم می‌پاشد.


به‌هرحال روزتان مبارک شیرزنان سرزمین من. از شما متشکرم که لطف کردید و اجازه دادید ما پیشرفت کنیم.


تربیت درست شما، ازخودگذشتگی شما و شرافت شماست که در ما نهادینه شده است.


هر روزتان مبارک که نفس شماست که روزگار می‌گذرانیم.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;