رمضانی برای صنعت ما!

روح الله واصف

به گزارش تاسیسات نیوز، یادداشتی که مطالعه میکنید سرمقاله هفته نامه تاسیسات نیوز شماره ۱۰6 میباشد.




همکاران عزیز سلام و خدا قوت!

 

 

 

ماه مبارک رمضان آغازشده است و یک ماه آزمایش الهی پیش روی ماست. گرسنگی و تشنگی در این روزهای سخت نیاز به بدنی سالم و البته عزمی راسخ دارد. در مورد اهمیت این ماه سخن در اینجا نمی‌گوییم که این مقال را مجالی دیگر نیاز است.

 

 

 

 

اما از این ماه و آزمایش سخت می‌توان نکاتی آموخت که برای زندگی حرفه‌ای ما نیز مفید است.

 

 

 

نخوردن خوردنی‌هایی که حلال است برای صنعت ما نیز لازم است. پرهیز از واردات بی‌رویه هرچند که نفس واردات در صنعت ما شاید بی‌اشکال است اما شدنی و لازم است.

 

 

 

بیداری در شب و سحرخیزی دارویی است که برای صنعت ما نیز لازم است. به‌جای انتظار برای دمیدن صبح صادق، باید زرنگی کرد و زودتر از خورشید برخاست که درنگ باعث خسران بزرگ است. صنعت ما انتظار کدام خورشید را می‌کشد؟

 

 

 

 

اخلاقیات در این ماه پررنگ می‌شود. چنان‌که آمار حتی دزدی نیز به‌شدت کاهش می‌یابد. چرا صنعت ما این مورد خوب را از همین دزدان نمی‌آموزد و به اخلاقیات توجهی مضاعف نمی‌کند؟ البته قصد ما توهین به تلاشگران این عرصه نیست و روی سخن با معدودی از این عزیزان است.





چه بسیار محصولاتی که به نام کشوری و به کام کشوری دیگر فروخته می‌شوند. فرایند فروشی که تا زمان دریافت پول و تحویل کالا ادامه دارد و پس‌ازآن دیگر تمام! هزاران تماس خریدار بیچاره به خاطر کوچک‌ترین عیبی بی‌پاسخ می‌ماند.

 

 

 

 

در این ماه خواندن قرآن بسیار توصیه‌شده است تا بار دیگر کلام خداوند متعال را بشنویم و در آن تعمق کنیم. برای همه ما نیز لازم است که دوباره و سه‌باره و ده‌باره استانداردها و مراجع اصلی حرفه‌ای خودزا مرور کنیم و در آن‌ها تدبر و تعمق کنیم. البته شأن این کتاب عظیم آسمانی بالاتر از هر شبیه‌سازی است و تنها برای آموختن مثالی زدیم که در مثل مناقشه نیست.

 

 

 

 

مهم نیست که شما آماده برای شروع این ماه هستید یا خیر. این ماه در روزی مشخص آغاز و در روزی مقرر پایان می‌پذیرد. بهانه‌ای در کار نیست و هیچ تأخیری ممکن نمی‌باشد؛ یعنی برای تغییر باید از روزی مشخص شروع کنیم و مهم نیست که بهانه ما چیست. تغییر الزامی است و اگر برای آن آماده نشویم جبران به‌راحتی ممکن نخواهد بود.





توجه کنیم که در این ماه حتی دقیقه‌ها هم مهم و حیاتی هستند. پس اهمیت حتی چند ثانیه به ما گوشزد شده است. فکر نکنیم که این دنیای صنعتی امروز است که اهمیت زمان را می‌داند. سال‌هاست که خداوند مدبر ما اهمیت چند ثانیه را به یادآوری می‌کند.

 

 

 

بیاییم از این ماه نظم و وقت‌شناسی و قانون‌مداری را نیز یاد بگیریم.

 

 

تابعد!







انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;