رشد صنعت ساختمان در گرو اقتصاد دانش بنیانی

رسیدن صنعت ساختمان به توسعه واقعی از طریق عبور از مسیر اقتصاد دانش بنیان و فناورانه ، است. استان یزد با سیاست گذاری جدید و چند ساله اخیر خود به سمت دانش بنیان شدن پیش می رود
به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، رسیدن صنعت ساختمان به توسعه واقعی از طریق عبور از مسیر اقتصاد دانش بنیان و فناورانه ، است. استان یزد با سیاست گذاری جدید و چند ساله اخیر خود به سمت دانش بنیان شدن پیش می رود
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان یزد بیان کرد:
توسعه صنعت ساختمان، ناگزیر عبور از مسیر اقتصاد دانش‌بنیان است
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد با بیان اینکه زیرساخت اصلی صنعت ساختمان اقدامات نوآورانه و فناورانه است، اظهار داشت: صنعت ساختمان جز از مسیر اقتصاد دانش بنیان و فناورانه به توسعه واقعی نخواهد رسید.
«مجتبی فرهمند» در دیدار با «محمد مهدی لطفی» رئیس پارک علم و فناوری یزد با بیان اینکه صنعت ساختمان در مسیر پیوستن به جریان نوآوری نیازمند عبور از ساختار سنتی فعلی است، گفت: بهبود فرایندها در کشورهای توسعه یافته یک اصل پذیرفته شده است، اماکشورهای در حال توسعه به دنبال افزایش کمی موضوعات هستند و به همین علت، جریان نوآوری در این کشورها کند پیش می رود.
فرهمند با اشاره به اینکه استان یزد با سیاست گذاری جدید و چند ساله اخیر خود به سمت دانش بنیان شدن پیش می رود، گفت: برگرفته از همین مسیر، اقدامات و برنامه های صنعت ساختمان نیز باید با رویکرد دانش بنیان و ارزش محور طرح ریزی گردد که سازمان نظام مهندسی ساختمان نقش خود را در این زمینه ایفا خواهد کرد.
وی در ادامه با اشاره به ظرفیت خوب طرح اقدام ملی برای ورود به حوزه فناوری و نوآوری ساختمان، ادامه داد: نیاز مبرم این حوزه به اقدامات نوآورانه برای تامین مصالح بهینه، افزایش ایمنی در برابر مخاطرات طبیعی و رویکردهای کاهش مصرف انرژی به شدت حس می گردد.
فرهمند با اشاره به راه اندازی کارگروه صدور خدمات مهندسی در این سازمان بیان داشت: این کارگروه نیز به هدف صدور دستاورد های حوزه صنعت ساختمان به کشورهای دیگر بویژه کشورهای حوزه خلیج فارس راه اندازی شده که امیدوار هستیم دستاورد مطلوبی را به همراه داشته باشد.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان یزد در خاتمه با بیان اینکه راه توسعه کشور جز از مسیر اقتصاد دانش بنیان عبور نمی کند، افزود: سازمان نظام مهندسی نیز در سهم خود تلاش میکند تا در این مسیر قدم بردارد و از همین رو سامانه ای(سامانه سینا) را با استفاده از دانش فنی بومی طراحی کرده است که مورد اقبال سایر استان ها و شورای مرکزی سازمان قرار گرفته است.
در این جلسه در مورد فعالیتهای مرکز نوآوری صنعت ساختمان و ضرورت گسترش این برنامه در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان بحث و تبادل نظر گردید.
منبع: ایسنا
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;