راه کارهای درگوشی تاسیساتی – 1

به گزارش تاسیسات نیوز، یکی از راه کارهای ساده برای تغییر و تحول و نوسازی فضای داخلی تعمیرات و یا بازسازی است. گاهی این تعمیرات تخصصی هستند و گاهی به سادگی با کمی تجربه می توانید خودتان آن ها را انجام دهید، یکی از این تعمیرات ساده و اما الزامی تعمیرات سرویس بهداشتی است.

 

 

 

 

• تعویض پمپ سیفون سرویس بهداشتی یکی از همان تعمیراتی است که شما با دانستن چند نکته ی کوچک به سادگی می توانید آن را انجام دهید. برای این منظور به موارد زیر توجه کنید.

 

 

 

 

ابتدا شیرآب ورودی سیفون را بسته و بعد از آن سیفون را به طور کامل تخلیه کنید، ظرفی را زیر ورودی شیر آب به سیفون قرار داده و به کمک آچار فرانسه واشر و بست را باز کنید و اجازه دهید آب اضافی آن خالی شود.





درب سیفون را برداشته و پمپ قدیمی راخارج کنید،برای این کار ابتدا باید پیچ زیر آن را با دست شل کنید تا بتوانید کل ساختار پمپ را خارج کنید، دقت کنید که وقتی پمپ را خارج می کنید ممکن است مقداری آب اضافی درون آن وجود داشته باشد. سپس پمپ جدید را طبق همان مراحلی که پمپ راخارج کردید جایگزین کنید و در آخر هم برای جلوگیری از ریختن آب روی زمین از استحکامات واشر و بست زیر ورودی سیفون اطمینان حاصل کنید.





• به سادگی شیرهای آب قدیمی را عوض کنید و ظاهری تازه به فضای سرویس بهداشتی خود ببخشید برای این منظور تنها کافی است مراحل زیر را اجرا نمایید.

 

 

 

 

برای این کار ابتدا باید فلکه اصلی آب را ببندید. بعد از آن باید به سراغ زیر سینک و روشویی بروید و به کمک آچارها لوله های ورودی آب گرم و سرد را از ورودی آن جدا کنید. دقت کنید که حتما در زیر سینک ظرفی تعبیه کنید تا آب های داخل لوله ها باعث کثیفی فضای شما نشوند. بعد از آن که لوله ها را جدا کردید، باید به سراغ ورودی شیر های آب بروید که دقیقا به زیر سینک شما متصل هستند برای جدا کردن این اتصلهم می توانید از آچار ها کمک بگیرید. حالا می توانید شیرهای آب را کاملا از سطح سینک جدا کنید.





اگر زیر شیر های آب زنگ زدگی و یا خرابی وجود دارد، قبل از نصب شیرهای جدید حتما آن ها را برطرف کنید. برای نصب شیرهای جدید هم می توانید همین مراحل را دوباره تکرار کنید. و در پایان کار قبل از باز کردن شیر فلکه اصلی، حتما از استحکام اتصالات و محکم بودن پیچ ها اطمینان حاصل کنید.





ترک دیوار را در سرویس بهداشتی بپوشانید برای فضاهای مرطوب مانندحمام و سرویس بهداشتی عموما از سنگ استفاده می شود. چرا که هم ضد آب هستند و هم مقاومت بیشتری در برابر فرسایش های عمومی دارند که همین نکته آن ها را تبدیل می کند به یکی از بهترین گزینه ها برای دیوارهای پر ترک اما اگر در سقف سرویس بهداشتی شما ترک و نم زدگی وجود دارد مطلب زیر با موضوع از ترک های روی دیوار خلاص شوید با ۵ راه حل ساده به شما کمک خواهد کرد که به خوبی این مشکل را حل نمایید:





اساساً تعمیرات ساختمان به منظور جلوگیری از به هدر رفتن منابعی که هزینه ی سنگینی را هم به ما تحمیل می کند و از طرفی امنیت جانی و رفاهی ساکنان را هم به خطر می اندازد صورت می گیرد. عمده دلایل بروز خرابی ر ساختمان معمولا به نشست ساختمان بر می گردد، یکی از معمولی ترین این خرابی ها ترک های روی دیوار هستند که با دانستن چند نکته می توان به راحتی آن ها را تعمیر کرد، البته روی صحبت ما بیشتر با ترک های کم عمق و به اصطلاح مویی است برای ترک های عمیق تر بهتر است با یک مهندس سازه و یا اهالی فن مرتبط با این حوزه مراجعه کنید.

 

 

 

 

تر ک ها ممکن است در قسمت های مختلفی مانند تقاطع دیوار ها، بالای نعل درگاه ها ، زیر پنجره ها و دیوار شومینه و بخاری و دیوارهایی که با فضاهای مرطوب در ارتباط هستند به وجود بیاید. برای هر کدام از این ترک ها راه کارهای تخصصی وجود دارد اما پایه و اساس همه آن ها همان چیزی است که ما در ادامه می خواهیم به آن ها بپردازیم با این روش شما می توانید ترک های عادی به وجود آمده در دیوار های تان را تعمیر کنید.

 

 

 

 

بتونه ( دقت کنید که بتونه ها باید متناسب با جنس دیوارتان انتخاب شوند. اگر دیوارتان دارای رنگ روغن است بتونه آن با دیوار هایی که رنگ پلاستیک دارند فرق می کند.

 

 

 

 

کاردک / سنباده / رنگ

 

 

 

با استفاده از لبه های تیز کاردک داخل ترک ها را تمیز کنید و اگر مواد اضافه ای به غیر از مواد و مصالح دیوار درون آن وجود داشت آن را خارج کنید.

 

 

 

 

به وسیله سنباده سطح ترک ها را یک دست و یکنواخت کنید دقت در این کار باعث می شود تا نتیجه نهایی کارتان هم یک دست و بدون ناهمواری های اضافی باشد.

 

 

 

با استفاده از کاردک لایه ای از بتونه ها را روی سطح ترک ها بکشید باید به مقداری که از بتونه ها را بر می دارید دقت کنید اگر میزانشان زیاد باشد خود این بتونه ها هم می توانند مشکل ساز باشند.

 

 

 

 

بعد از خشک شدن بتونه ها روی ان ها را با سنباده بکشید تا سطحی یک دست و یکنواخت حاصل شود. بعد از ان می توانید روی قسمت بتونه شده را رنگ کنید.





در این قسمت با هم ایده های دکوراسیونی ر ا بررسی می کنیم که به وسیله ان ها می توان دیوارهایی که ترک آن ها تعمیر شده است و رنگ آن با بقیه قسمت ها فرق می کند را پوشش داد.




ترک های دیوار را با کاشی استخری بپوشانید

 

 

 

برای این که بتوانید ترک ها را بپوشانید و از بروز دوباره آن ها جلوگیری کنید می توانید از کاشی های استخری که دارای رنگ های متنوع زیاد و همچنین مقاومت بالایی هستند استفاده کنید.





استفاده از سنگ های آنتیک برای تزیین دیوار ها

 

 

سنگ های آنتیک هم گزینه دیگری هستند که اگر به صورت منظم و مرتب استفاده شوند نمای زیبایی را روی دیوار خانه پدید می آورند. این سنگ ها به دلیل مقاومت بالا هم در مقابل نشست ساختمان و هم در مقابل رطوبت مقاوم ترند به همین دلیل برای دیوارهایی که ترک می خورند بسیار مناسب تر هستند.




پوشاندن ترک دیوار با کاشی های نقش برجسته

 

 

 

کاشی های هم در برابر حرارت و رطوبت که از عوامل ترک خوردن دیوار هستند مقاوم اند و همین مساله باعث می شود تا بتوان از آن ها برای دیوارها استفاده کرد ضمن آن که زیبایی این کاشی ها هم می تواند بر دکوراسیون داخلی خانه تان هم تاثیر گذار باشد.





پوشاندن ترک دیوار در حمام و سرویس بهداشتی

 

 

برای فضاهای مرطوب مانند حمام و سرویس بهداشتی عموما از سنگ استفاده می شود. چرا که هم ضد آب هستند و هم مقاومت بیشتری در برابر فرسایش های عمومی دارند که همین نکته آن ها را تبدیل می کند به یکی از بهترین گزینه ها برای دیوار های پر ترک.





برای این که بدانیم فن سرویس بهداشتی ما سالم است یا خیر چه بکنیم؟

 

 

 

تهویه یکی از مهم ترین و اساسی ترین ارکان برای تهویه مطبوع سرویس بهداشتی است یک هواکش با کیفیت به سادگی می تواند این امر را برای شما تسهیل کند. فقط در انتخاب هواکش به این نکته دقت کنید که زیادی پر سر و صدا نباشد، در صورتی که احساس می کنید هواکش تان خراب شده است، قبل از تماس با فروشنده، یک برگ دستمال توالت را نزدیک به پنجره ی هواکش نگه دارید.





اگر فن درست باشد، دستمال را به سمت خود می کشد. در غیر این صورت ممکن است به هواکشی جدید نیاز داشته باشید. اما پیش از هر چیز هر از چند گاهی دریچه را جدا نمایید و گرد وخاک آن را جدا کنید چرا که این گرد و خاک ها به مرور زمان بیشتر شده و عملکرد دستگاه شما را مختل خواهد کرد.

 

 

پایان قسمت اول







انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;