راه اندازی بیمه تضمین کیفیت در سازمان نظام مهندسی ساختمان

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با اشاره به جای خالی بیمه تضمین کیفیت در صنعت ساختمان‌سازی گفت: راه‌اندازی این بیمه بسیاری از مشکلات صنعت ساختمان را رفع می‌کند که هفته آینده این بیمه راه‌اندازی می‌شود.
به گزارش تاسیسات نیوز، احمد خرم بعدازظهر امروز  در دیدار با فعالان اقتصادی فارس با اشاره به هفت نسل صنعت ساختمان در دنیا اظهار  داشت: ایران در نسل پیش از صنعتی سازی قرار دارد و در حال حاضر نیز زیر ۵ درصد ساختمان‌های کشور ما صنعتی ساز هستند.
وی با بیان اینکه میانگین جهان در صنعتی‌سازی ساختمان ۴۰ درصد است، گفت: روند صنعت ساختمان در کشور یک روند کند است و هیچ اراده‌ای در کشور جهت ایجاد تحول در زمینه صنعت ساختمان وجود ندارد.
خرم با بیان اینکه در چندسال اخیر اقدام شایسته‌ای در کشور برای استفاده از فارغ‌التحصیلان و مهارت‌افزایی آنان انجام نشده است، افزود: امسال برنامه‌های آموزشی مهارتی با شش دستگاه مرتبط برنامه‌ریزی شده تا مشکلات صنعت ساختمان کشور به حداقل برسد که  بر این اساس ۵۰۰ کارگاه مجهز در کشور و ۵ هزار مربی در حوزه آموزش مهارتی صنعت ساختمان کشور فعال می‌شوند.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور  با بیان اینکه جای خالی بیمه تضمین کیفیت در این زمینه محسوس است، بیان کرد:  راه‌اندازی این بیمه بسیاری از مشکلات صنعت ساختمان را رفع می‌کند که هفته آینده این بیمه راه‌اندازی می‌شود.
خرم با اشاره به صدور ۳۰۰ هزار پروانه ساختمان در سال گذشته گفت: این میزان نسبت به سال‌های قبل از آن کاهش داشته درحالی که توانایی و ظرفیت ساختمان‌سازی در کشور تا سالانه بیش از یک میلیون واحد نیز وجود دارد.
جمال رازقی، رئیس اتاق بازرگانی استان فارس نیز در این دیدار  با اشاره به ظرفیت استان فارس در حوزه صنعت ساختمان گفت: نیروی انسانی متخصص در کنار فعال بودن ۹ واحد سیمان در استان فارس و ظرفیت‌های معادن سنگ و شن فرصت‌های این استان را برای رونق بیشتر صنعت ساختمان ایجاد کرده است.
منبع نظام مهندسی کشور
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;